Live it öppnar butiker hos foodora

Upplevelsebolaget och q-handelsbolaget krokar nu arm och därmed kan svenskarna nu köpa och välja bland hundratals upplevelser direkt på foodoras plattform. Digital handel med snabb hemleverans växer sig allt starkare och är något som Live it nu kan erbjuda sina kunder i och med samarbetet med foodora.

Live it grundades 2005 och är idag marknadsledande inom upplevelsepresenter i Sverige. Med hundratals upplevelser i samarbete med landets bästa arrangörer har de den högsta kvaliteten och det bredaste utbudet av upplevelser.

Q-handel har under kort tid vuxit markant som genre och lanserades av foodora i maj 2020. Det betyder att aktörer inom exempelvis retail kan ansluta sig till foodora, och genom q-handelsbolagets plattform erbjuda snabb hemleverans inom en halvtimme, samma dag.

Redan nu ser foodora en tydlig förändring bland svenskarnas syn på hur lång tid en hemleverans ska få ta. Okonventionella samarbeten är något som kommer öka enligt foodora. Idag har foodora över 1000 butiker på plattformen och 10 000 restauranger.

- Det känns väldigt kul att Live it ansluter sig till oss. Genom dem breddar vi vårt erbjudande ytterligare. Det är också väldigt spännande att vi fortsätter att ingå samarbeten med nya typer av aktörer, något som vår q-handel möjliggör. Det finns stor utvecklingspotential inom det här området och vi har bara börjat. Ni kommer att få se mycket mer framöver, säger Joakim Slettengren, vice vd foodora Sverige.

- Detta var ett självklart samarbete för oss på Live it. Vi är väldigt förväntansfulla och glada över att få vara med på foodoras tillväxtresa när de breddar sitt utbud mot kund. Vi är övertygade om att detta kommer förenkla både vardag och helg för slutkonsumenten. Speciellt för dem som är duktiga på att vara ute i sista minuten, då är det perfekt att kunna få presenten levererad hem på 30 minuter, säger Johan Beckman, e-handelsansvarig på Live it Experiences.

• upplevelsepresenter
  • upplevelsepresent
  • upplevelse
  • foodora
  • live it experiences ab
  • present
  • liveit
  • upplevelser
  • live it

Om Live it:
Sedan 2005 har  Live it  låtit Sverige  uppleva  och idag  är man marknadsledande inom upplevelsepresenter.  Med över 2000 upplevelser över hela landet erbjuds ett brett sortiment i samtliga prisklasser där  Live it  säkerställer högsta  kvalitet  genom att samarbeta med endast de bästa arrangörerna runtom i landet.  Varje år mottar fler än 100 000 personer  upplevelsepresenter från Live och med fullständig bytesrätt inom hela sortimentet garanterar Live it både nöjda och upplevande kunder. Live it erbjuder en helsvensk och rikstäckande upplevelseplattform med presenter för både privatpersoner och företag.  Som en del i Live it Group ingår även  My Day  och Greatdays  vars  presentaskar  med upplevelser i olika  kategorier finns  tillgängliga via mer än 3000 rikstäckande butiker  och  online.

För mer information om Live it följ oss på:

Lina Koch

Presskontakt Communication Manager +46 8 120 084 18