Live it stöttar prestigefylld fotbollscup för damlag

Vi är så glada att presentera HLL LADIES LEAGUE – POWERED BY LIVE IT - ett helt ideellt initiativ av Enskede IK, Bollstanäs SK, FC Djursholm, IFK Aspudden Tellus, Stuvsta IF, och IFK Stocksund - som kommer påverka unga spelare i sex olika föreningar högst påtagligt & oerhört positivt!

HLL LADIES LEAGUE – POWERED BY LIVE IT är en prestigefull cup med fantastiska priser som startar redan i mitten av maj och avslutas i slutet av oktober!

Tävlingen är sanktionerad av Stockholms Fotbollsförbund (StFF) och följer därmed StFF’s Tävlingsregler. Cupen kompletterar Stockholmsserien, tillför viktig matchtid för unga ambitiösa spelare, och spelas som en enkelserie under perioden maj-oktober. Totalt kommer HLL Ladies League innehålla 5 matcher per lag och totalt 15 matcher. Trupperna består företrädesvis av flickor i åldern 15-20 år, men både över- och underåriga får delta.

Tyvärr har – liksom förra året - många av de anmälda lagen dragit sig ur Stockholmsserien (SSD). De kvarvarande lagen erbjuds därför endast ett fåtal matcher. HLL Ladies League garanterar minst 5 roliga utvecklande seriematcher matcher per lag i tillägg till Stockholmsseriens matcher.

Live it’s VD Stefan Osmund har en lång och gedigen bakgrund inom idrotten – f d golfproffs och har haft flera styrelseuppdrag inom fotbollen – och brinner verkligen för ungdomsidrott. Precis som Live it vill Stefan sprida glädje, därför väljer de att stötta initiativet för att cupen gör en stor och märkbar skillnad för många unga duktiga fotbollstjejer - och även för de deltagande föreningarna.

Hyreslandslagets grundare Börje Toresson är en stor supporter av damfotboll - och har tidigare sponsrat Svenska Damlandslaget under många år. De har också under flera år försökt att öka andelen kvinnor i ett typiskt mansdominerat yrke som maskinuthyrningsbranschen – och det går åt rätt håll men inte snabbt nog enligt Börje Toresson.

HLL Ladies League Powered by Live It har ett välfyllt och spännande prisbord. Alla klubbar som slutför serien vinner ett häftigt lagpris. Den totala prispotten är på nästan 80,000 kr!

Mer info om Live it - https://www.liveit.se/

• tävling
    • sponsor
    • damfotboll
    • stockholms fotbollsförbund
    • enskede
    • djursholm
    • aspudden tellus

Sedan 2005 har  Live it  låtit Sverige  uppleva  och idag  är man marknadsledande inom upplevelsepresenter.  Med över 2000 upplevelser över hela landet erbjuds ett brett sortiment i samtliga prisklasser där  Live it  säkerställer högsta  kvalitet  genom att samarbeta med endast de bästa arrangörerna runtom i landet.  Varje år mottar fler än 100 000 personer  upplevelsepresenter från Live och med fullständig bytesrätt inom hela sortimentet garanterar Live it både nöjda och upplevande kunder. Live it erbjuder en helsvensk och rikstäckande upplevelseplattform med presenter för både privatpersoner och företag.  Som en del i Live it Group ingår även  My Day  och Greatdays  vars  presentaskar  med upplevelser i olika  kategorier finns  tillgängliga via mer än 3000 rikstäckande butiker  och  online.