Smartbox Group förvärvar Live it Group AB

Europeiska Smartbox Group förvärvar svenska Live it Group AB och stärker sin position på den nordiska marknaden för upplevelsepresenter

Smartbox Group, Europas ledande leverantör av upplevelsepresenter, har i dag gått ut med ett pressmeddelande gällande förvärvet av Live it Group AB, Sveriges främsta leverantör av upplevelsepresenter inom detaljhandel och online. Gruppen består av de tre upplevelsepresentföretagen Live it, Greatdays och My Day. Smartbox Group stärker därmed sin nordiska position genom förvävet av svenska marknadsledaren Live it Group AB.

Live it Group AB kommer fortsätta att verka självständigt genom sina varumärken och fortsätta att erbjuda mer än 2000 upplevelser från lokala upplevelseleverantörer och samarbetspartners.

"The acquisition of Live it Group is an important strategic milestone in our journey, strengthening our position in Sweden and making it possible for Smartbox to deliver even more exceptional experiences to a broader customer base. The demand for experience gifts continues to grow, and with Live it Group we will be able to create even more unforgettable experiences for beneficiary and service to experience partners across the country," berättar René Drewsen, Cluster director, Nordic Smartbox Group.

"Kommer ta Live it till en helt ny nivå"
Smartbox Group förvärvar Live it Group AB efter att det svenska företaget upplevt betydande tillväxt sedan Covid-pandemin och säljer årligen mer än 100 000 upplevelsepresenter, samtidigt som de genomfört ett förvärv av Greatdays AB.

Styrelseordförande i Live it Group AB, Micha Gottfarb, är mycket exalterad över förvärvet eftersom affären hjälper företaget att accelerera sina framtida tillväxtplaner: "I mer än 18 år har det varit Live its högsta prioritet att erbjuda de bästa möjliga upplevelserna som finns till våra kunder. Vi är nu mycket glada över att Live it ska skriva ett nytt kapitel, som en del av en internationellt välkänd grupp. Med Smartbox ombord som ny ägare, med sin internationella erfarenhet och expertteam, kommer det att kunna ta företaget till en helt ny nivå. Vi kunde inte vara nöjdare med våra nya ägare och är övertygade om att det passar perfekt för Live it Group och våra kunder samt partners.”

Går in i Norge och blir marknadsledande i Skandinavien
Samtidigt har Smartbox Group även förvärvat den danska upplevelseplattformen Truestory ApS, som finns i både Sverige och Norge. Det innebär att Smartbox Group nu även kommer in på den norska marknaden.

Smartbox Group är Europas ledande upplevelsepresentföretag med en årlig omsättning på drygt 450 miljoner euro. Företaget grundades 2003 och finns idag i nio europeiska länder. De säljer mer än 6 miljoner upplevelsepresenter årligen på alla marknader och distribuerar sina produkter från mer än 40 000 partners över hela Europa till över 18 000 butiker, stormarknader, webbplatser och online-återförsäljare.

För mediaförfrågningar, vänligen kontakta:
René Drewsen, Cluster Director Nordic

+(45) 42805757
rene.drewsen@smartbox.com

• upplevelsepresenter
  • smartbox
  • förvärv

Sedan 2005 har  Live it  låtit Sverige  uppleva  och idag  är man marknadsledande inom upplevelsepresenter.  Med över 2000 upplevelser över hela landet erbjuds ett brett sortiment i samtliga prisklasser där  Live it  säkerställer högsta  kvalitet  genom att samarbeta med endast de bästa arrangörerna runtom i landet.  Varje år mottar fler än 100 000 personer  upplevelsepresenter från Live och med fullständig bytesrätt inom hela sortimentet garanterar Live it både nöjda och upplevande kunder. Live it erbjuder en helsvensk och rikstäckande upplevelseplattform med presenter för både privatpersoner och företag.  Som en del i Live it Group ingår även  My Day  och Greatdays  vars  presentaskar  med upplevelser i olika  kategorier finns  tillgängliga via mer än 3000 rikstäckande butiker  och  online.