Lively Wines lanserar Willunga 100  Clarendon Single Vineyard 2015,  17 maj.

Lively Wines lanserar Willunga 100 Clarendon Single Vineyard 2015, 17 maj.

Lively Wines är stolta över att lansera Clarendon Single Vineyard 2015 från Willunga 100.

Ett av de absolut bästa Grenache vinerna i McLaren Vale.

Willunga 100 är kanske den allra mest intressanta producenten av Grenche just nu i McLaren Vale. Vingården etablerades 2004 av en trio av riktigt vinexperter, David Gleave, Michael Hill-Smith och John Ratcliffe, deras ultimata mål var att göra Willunga 100 till en premievingård som kan leverera fantastiska viner från Australien, men utan den alltför höga prislappen.

Teamet fokuserar uteslutande på kvalitet och de är vida kända för sin otrolig Grenache, som kommer från gamla vinrankor. Hela iden bakom vinerna från Willunga är att producera unika viner som verkligen fångar hela essensen av regionen.

Idag leds vingråden av några av Australiens absolut bästa vinmakare, Tim James och Mike Farmilo - med dom vid rodret så är det ingen tvekan om att Willunga 100 kommer att bli en av landets mest älskade vingårdar.

De 93-år gamla rankorna som vinerna kommer ifrån ligger I Clarendon, en subregion av McLaren Vale, Vingården ligger på de rätt så branta sluttningarna av Clarendon-Onkaparinga Gorge. Sandig lerjord på berggrunden producera druvor av fantastisk kvalitet. Alla druvor plockas för hand och tas om hand om med största respekt. Vinet får ligga på jästfällning I 12 månader och buteljeras därefter.

Vinet har eleganta blommiga aromer och är runt och mjukt med balanserade tanniner och mogna bär.

Willunga 100 Clarendon singel vineyards 2015 nr 92390 219 :-

Finns tillgänglig från den 17 maj.

Andra viner som finns tillgängliga från Willunga 100 i BS:

Willunga 100 Grenache nr 78812 179:-

För mer information vänligen kontakta

Daniella@livelywines.se