BORGHOLM BRINNER

ARCHITECTS OCH WITCHCRAFT KLARA FÖR BORGHOLM BRINNER 2019!

Sommarens häftigaste festivalområde är helt klart Borgholms Slottsruin. Den 2-3 augusti återvänder festivalen Borgholm Brinner till Öland för en ny upplaga av succén, med en imponerande line-up. Sedan tidigare är In Flames klara som huvudakt för båda dagarna och dessutom spelar At The Gates, Opeth och Of Mice & Men.

Nu kan vi meddela att brittiska livemonstret Architects och svenska doom metal-bandet Witchcraft också är klara för sommarens festival!

ARCHITECTS [UK]
Sedan bröderna Tom och Dan Searle bildade Architects i Brighton 2004 har inget varit sig likt. Metalcorevärlden har präglats av det brittiska bandets unika sound och skapat ett enormt följe runt om i världen. När Architects startade konsertåret 2019 den 6 januari så gjorde man det framför tusentals fans på ett utsålt Fryshuset Arenan i Stockholm. Det är bandet vana vid – att spela för fulla hus. Och Architects levererar alltid något helt magiskt på scen – något som den prestigefulla utmärkelsen ”Best British Live Band” på Kerrang! Awards 2018 vittnar om! DET ska bli häftigt att uppleva i sommar!

WITCHCRAFT [SE]
Örebro-bandet Witchcraft har varit aktiva sedan tidigt 2000-tal – och är ett av de mest omtyckta i doom metal-världen. Bandet har fem studioalbum bakom sig, inklusive tokhyllade skivan "Legend" från 2012 - som många kritiker hade på sina årsbästalistor. Senaste släppet var bandets comeback till doom metal-scenen, med hyllade albumet ”Nucleus” från 2016. Med låtar som ”Deconstruction”, ”Witchcraft” och ”It’s Not Because of You” är Närke-bandet en ostoppbar doom metal-maskin – och ett alldeles utmärkt tillskott till sommarens festival påBorgholms Slottsruin. Vi ses där!

IN FLAMES [SE]
Bandets kommande album "I, The Mask" kommer onekligen att cementera In Flames plats som ett av världens största band - med en artistisk frihet och en kreativitet som genomsyrar allt de gör. Ända sedan bandet bildades 1990 har de ansetts vara förgrundsfigurer inom melodisk death metal och har varit tongivande i det berömda Göteborgssoundet. Med 13 album bakom sig och turnéer med band som Metallica, Iron Maiden, Megadeth och Deep Purple är In Flames idag helt klart ett världsband. Från debuten "Lunar Strain" och framåt har bandet skapat musik som verkligen satt Sverige på kartan. Och snart kommer äntligen nya albumet "I, The Mask" (som kan förbeställas HÄR: https://inflames.ffm.to/themask)

Vi ses i sommar på Borgholm Brinner!

Alexander Kihlström

Presskontakt Senior Marketing & PR Manager

Live Nation är Sveriges största arrangör av konserter, turnéer och evenemang. Varje år har vi via över 2000 evenemang äran att få vara med och ge över en miljon svenskar den unika upplevelse som endast livemusik och liveunderhållning kan ge – musik är allra bäst live.

Vi producerar det mesta från mindre klubbspelningar via riksomfattande turnéer och stora utomhuskonserter till turnéer med våra svenska artister utomlands. Vårt utbud spänner från ny, gränsöverskridande musik till mer etablerad. Vi representerar ett stort antal svenska artister och arrangerar även ett flertal stora festivaler.

Vi vill erbjuda våra besökare det bästa; både före, under och efter evenemanget! Bra ljud och ljus, säkra lokaler, seriös biljettförsäljning och en musik- och evenemangsupplevelse att minnas för livet.

Folkungagatan 44