CYME FEST I SAMARBETE MED SPOTIFY EQUAL

CYME FEST I SAMARBETE MED SPOTIFY EQUAL

Den 6 juni intar boutiquefestivalen Cyme Fest Trädgården i Stockholm för andra året i rad. Driven av syftet att lyfta framåtsträvande talang och skapa en mer jämställd musikscen är Cyme Fest en grogrund för kvinnliga akter samt en mötesplats för musikalisk mångfald. Nu inleder Cyme Fest ett samarbete med Spotify Equal som även presenterar en ny akt.

Ladieslove har prisats för sitt arbete för en mer jämställd musikscen och deras driv att främja ny talang och subkulturer. Den 6 juni firar kollektivet Sveriges nationaldag med en andra upplaga av Cyme Fest som välkomnar artister som bland annat Uncle Waffles, Naomi Sharon och Stella Explorer samt en botanisk pop-up marknad arrangerad av Let’s Create. I år inleds även ett samarbete med Spotifys initiativ EQUAL vars mål är att lyfta kvinnliga artister.

”Our mission is to foster equity in music for women. We want to turn the volume up on the existing inspiring voices, give women artists more spaces, more of our support. So that more fans listen, more opportunities are created for them and for even more women can enter the field. So we turn up the music. At full volume.”

Tillsammans med Spotify Equal presenteras nu Midas The Jagaban som nytt namn på årets lineup. Midas The Jagaban kommer från London och slog igenom 2020 när hon släppte debut EP:n Midas Touch. Idag är hon en av de mest omtalade namnen inom Afrobeat-scenen.

Den 6 juni omvandlas trädgården i Stockholm till en mötesplats för nyfikna musikälskare, konstnärer och kreatörer. På plats kommer besökarna kunna uppleva artister och DJs som representerar genrer som bland annat Amapiano, Afrobeats, Future Beats, Alternativ RnB och Pop, ta del av kreativa workshops, tatuera sig, pimpa leendet med tandsmycke och njuta av autentisk Jamaicansk mat och mycket mer.

Biljetter: ladieslove.se/cyme-fest

Lineup: