DROPKICK MURPHYS

DROPKICK MURPHYS + FLOGGING MOLLY + GLEN MATLOCK TILL ARENOR I SVERIGE!

Dropkick Murphys. Flogging Molly. Glen Matlock (Sex Pistols). På samma scen. Det är som en öldoftande dröm som man inte tror är sann. Men det är det! Live blir det inte mycket röjigare än dessa tre - därför är vi extremt glada över att få öppna portarna till Hovet i Stockholm och Partille Arena - 6 och 8 februari. Vi får se om arenorna står kvar efteråt...

Biljetter släpps onsdag 11 oktober kl. 10.00 via LiveNation.se

Efter Dropkick Murphys massiva album "11 Short Songs of Pain and Glory" (bandets nionde!) åker de nu ut på en omfattande turné. Med en fanbase som sträcker sig över hela världen är Dropkick Murphys ett namn som alla känner till - och de som har sett Massachusetts-bandet live vet att det är bland det mäktigaste man kan uppleva. 6 februari kommer bandet till Hovet i Stockholm och den 8 februari till Partille Arena i Göteborg. Som om inte det vore nog kommer Flogging Molly med som support - samt Glen Matlock (Sex Pistols)!

Man behöver leta länge för att hitta någon som inte hört "I'm Shipping Up To Boston", "Rose Tattoo", "The State of Massachusetts" eller "Johnny, I Hardly Knew Ya". Låtar som har kommit till att definiera en hel kultur där det irländska möter det amerikanska - och en St. Patrick's Day går inte att genomföra utan grönfärgad öl och Dropkick Murphys i högtalarna.

Med senaste albumet "11 Short Songs of Pain and Glory" visar bandet att man fortfarande är lika aktuella som någonsin - med sin keltiska punk, berörande texter och vackra melodier. "The Lonesome Boatsman" är redan en världshit och "4-15-13" om terrorattacken i Boston lämnar ingen oberörd.

Som om inte Dropkick vore nog så får vi njuta av lite "Drunken Lullabies" med Flogging Molly - och en levande legend i form av Glen Matlock, originalmedlem i ikoniska Sex Pistols.

Vi ses i februari va?

Datum 2018

6/2 - Hovet, Stockholm
8/2 - Partille Arena, Göteborg

Biljetter

Biljetterna släpps onsdag 11 oktober kl. 10.00. Mer info via livenation.se

Pressbiljetter & fotopass

Ansökan om köp av pressbiljett skickas till press@livenation.se. Det är viktigt att du skickar en förfrågan per artist/evenemang och att du i ämnesraden anger vilken artist/evenemang det gäller.

Fotopass-ansökan görs via photorequest.livenation.se (notera att godkänt fotopass inte gäller som biljett).

Med reservation för eventuella ändringar. Senast uppdaterad information om våra evenemang hittar du alltid på livenation.se.