​H&M BLIR PARTNER TILL LOLLAPALOOZA STOCKHOLM

​H&M BLIR PARTNER TILL LOLLAPALOOZA STOCKHOLM

När en av världens största festivaler gör efterlängtat nedslag på svensk mark i slutet av juni är det tillsammans med några av världens och landets absolut tyngsta och mest betydelsefulla artister. Nu är det klart att H&M Sverige ingår samarbete med Lollapalooza Stockholm och blir officiell partner till festivalen.

Se alla artister här!

Information om biljetter och VIP-paket finns här

Utöver att H&M kommer finnas på plats på festivalen innebär samarbetet bland annat att alla H&M Club-medlemmar får möjlighet att köpa endagsbiljetter före alla andra, dessutom med 10% rabatt. Ett begränsat antal endagsbiljetter släpps till ordinarie försäljning på onsdag den 6 februari kl 9.00 – H&M Club-medlemmar kan köpa dessa redan ifrån i morgon tisdag 5 februari kl 9.00 via sida: https://www2.hm.com/sv_se/hmclub.guest.html (länken är giltig från 5 februari kl. 09.00).

”Festivaler har alltid varit en stor inspirationskälla när det kommer till stil och mode och därför känns det riktigt kul att få vara en del av den populära festivalupplevelsen när Lollapalooza äntligen kommer till Sverige. Vi hoppas att vi kan vara med och skapa ett inspirerande och härligt event för alla festivalens besökare, inte minst för våra medlemmar i H&M Club som kommer att få ta del av unika festivalerbjudanden och förtur till biljettköp”, säger Filip Ekvall, landschef H&M Sverige.

”Vi är otroligt glada över att kunna presentera H&M som partner till Lollapalooza”, säger Patrick Fredriksson, Partner Director på Live Nation. ”Att tillsammans med dem kunna utveckla festivalen känns väldigt spännande.”

Lollapalooza växer!
Idag måndag meddelades också att Lollapalooza utökar festivalen från 2 dagar till 3 dagar och släpper 34 nya artister, med namn som Chance The Rapper, Lil Uzi Vert, Lykke Li, MØ m.fl. – artister som adderas till redan klara namn som Foo Fighters, Travis Scott, Lana Del Rey, Laleh och många fler.

Se alla artister här: lollastockholm.com/lineup

Stockholms största musik-händelse har nu blivit ännu större med totalt tre dagar. Fredag till söndag, den 28-30 juni 2019. I och med detta är artistuppställningen för Lollapalooza Stockholm 2019 nära klar.

Håll dig uppdaterad
Håll dig uppdaterad och registrera dig för Lollapalooza Stockholms nyhetsbrev på hemsidan, följ oss på Instagram och Facebook (@lollapaloozase) och gå med i det officiella Facebook-eventet här: https://www.facebook.com/events/247721729120356/

@lollapaloozase
#lollastockholm

Lollapalooza Stockholm 2019

28-30 juni – Gärdet, Stockholm

Lollapalooza Stockholm produceras av Perry Farrell, WME, C3 Presents och Live Nation Sverige tillsammans med dotterbolaget Luger.

Om Lollapalooza
Lollapalooza startades av Perry Farrell 1991 som en turnerande festival och den är än idag, 27 år senare, en innovatör på festivalmarknaden. Lollapalooza var redan från starten banbrytande, inte minst när det kom till bredden av artister från olika genrers. Lollapalooza var också den första amerikanska festivalen att expandera till flera festivaldagar, den första med fler än en scen, den första att blanda in konst och aktivism på schemat, den första att aktivt sänka sina koldioxidutsläpp, den första att sätta elektroniska akter på största scenen, den första att skapa ett festivalprogram för hela familjen, den första att hitta sitt hem mitt i storstaden och den första festivalen att expandera globalt.

Lollapalooza har vuxit till en årlig festival av världsklass i Chicago, USA, tillsammans med länder som Chile, Brasilien, Argentina, Tyskland, Frankrike och från nästa år alltså även Sverige. Lollapalooza är en av de absolut största musikfestival-destinationerna i världen. Som en del i festivalens 25-årsjubileum 2016 utökades Lollapalooza Chicago till fyra dagar med över 180 artister på 8 scener som besöktes av 100 000 besökare dagligen.

Presskontakt:
press@lollastockholm.com