IKEA lanserar ny digital festival – Se MØ, Kaytranada, The Linda Lindas, Arlo Parks och många fler uppträda från sina hem!

Den 16 september öppnas dörrarna till en ny och unik digital upplevelse – konserter med både etablerade och framtida artister som uppträder från sina hem i den globala 24-timmarsfestivalen "IKEA Festival". Live Nation har bidragit med musikprogrammet och talangsökningen till denna festival, arrangerad av IKEA för att fira livet i hemmet. Artisterna – både etablerade och nykomlingar – kommer från hela världen och de kommer att uppträda från sina hem som de har förvandlat till virtuella scener. Lineupen erbjuder en stor variation av artister med stora namn som den danska stjärnan MØ, den kanadensiska producenten Kaytranada, kommande stjärnor som singer-songwritern Arlo Parks och R&B-artisten Amaraae samt nyupptäckta talanger som har ansökt om att få vara med på denna festival i sociala medier.

”IKEA Festival” är ett 24-timmarsfirande av livet i hemmet där artisterna har byggt om sina hem till virtuella scener som erbjuder publiken en intim och exklusiv spelning online. Du kommer bland annat att träffa MØ i hennes turnébuss i Köpenhamn, Arlo Parks med sitt band i London, Se Masego prata om vad som är hemma, och bevittna det virala punkbandet The Linda Lindas framträdande från L.A. Hela festivalupplevelsen erbjuder flera rum där besökare kan välja upplevelser och musik efter eget tycke och smak från hela världen.

"Med ”IKEA Festival” har Live Nation kunnat bidra till att skapa en global festival som människor kan delta i över hela världen. Med den unika blandningen av stora artister, som sätts jämte kommande stjärnor och nykomlingar, är detta en händelse där vi digitalt ligger i framkant. Vi är verkligen glada och stolta över att få vara med och skapa denna unika musikupplevelse! ”, Säger Peter Björklund, projektledare på Live Nation Sweden.

Festivalen öppnar dörrar till mer än 100 hem i mer än 50 länder runt om i världen och sänds på ikea.com/festival, helt gratis för alla. Förutom den omfattande musikupplevelsen innehåller festivalen också mat, design och ger några inblickar i vad IKEA håller på med just nu.

”Vi vill öppna dörren till de levande stunder från den plats där livet händer – i hemmet. I och med att musiken är en så avgörande del av livet i hemmet och något som för samman människor över hela världen, har det varit en fantastisk upplevelse att arbeta tillsammans med Live Nation och deras nätverk av talanger för att få dessa hemmakonserter att komma till liv. Vi är glada att få dela med oss av IKEA Festival den 16 september”, säger Marcus Engman, Chief Creative Officer på Ingka Group.

Artist lineup:
Amaraae – US/Ghana