Faith No More

IKONISKA FAITH NO MORE TILL SVERIGE 2022!

Senast ikoniska Faith No More spelade i Europa var juni 2015, efter släppet av bandets sjunde album ”Sol Invictus”. Nu återvänder det klassiska Kalifornia-bandet till Europa, Sverige och Partille Arena! Förvänta er fyra decennier av banbrytande rock live i Sverige – torsdag 23 juni 2022 på Partille Arena i Göteborg, med inga mindre än svenska Graveyard som special guests!

Biljetter släpps fredag 14 maj kl. 09.00 via LiveNation.se

San Francisco-baserade Faith No More bildades redan 1979 och första studioalbumet "We Care a Lot" släpptes 1985. Bandet hann släppa fem album till under 80- och 90-talet innan man tog en paus - för att återvända starkare än nånsin med hyllade albumet "Sol Invictus" 2015.

Ledda av sångaren Mike Patton har Mike Bordin, Billy Gould, Roddy Bottum och Jon Hudson blivit något av en institution i musikvärlden. Med musik som rört sig mellan rock, alternative metal och funk metal skapade Faith No More en unik ljudbild under 80- och 90-talet.

Låtar som "Easy", "Epic", "Midlife Crisis" och "Superhero" från senaste albumet Sol Invictus har cementerat Platinabelönade Faith No Mores status som ett av de viktigaste banden senaste decennier. Nu längtar vi till 23 juni och en konsert på svensk mark då Partille Arena får finbesök. Som om inte Faith No More vore nog så är kvällens special guests inga mindre än svenska Graveyard!

Datum 2022
23 juni - Partille Arena, Göteborg

Biljetter
Biljetter släpps fredag 14 maj kl. 09.00 via LiveNation.se

Pressbiljetter & fotopass
Ansökan om köp av pressbiljett skickas till press@livenation.se. Det är viktigt att du skickar en förfrågan per artist/evenemang och att du i ämnesraden anger vilken artist/evenemang det gäller. Fotopass-ansökan görs via photorequest.livenation.se (notera att godkänt fotopass inte gäller som biljett).

Med reservation för eventuella ändringar. Senast uppdaterad information om våra evenemang hittar du alltid på livenation.se.