James Arthur

JAMES ARTHUR SLÄPPER NYTT ALBUM OCH ÅKER PÅ OMFATTANDE TURNÉ

Efter att nyligen släppt låtarna ”Blindside” och ”A Year Ago” meddelar den multiplatinasäljande artisten James Arthur att hans kommande femte album ”Bitter Sweet Love” släpps den 26 januari 2024! James kan samtidigt avslöja att han återvänder till Europa med en omfattande turné och den 15 februari kommer han till Sverige för en spelning på Filadelfia i Stockholm!

Biljetter släpps den 22 september klockan 10:00 via LiveNation.se
Förköpserbjudande för LiveNation medlemmar startar 21 september klockan 10:00 och är tillgängligt till ordinarie biljettsläpp. Bli medlem via LiveNation.se!

Kommande ”Bitter Sweet Love” blir hans femte album och kommer innehålla tretton spår i världsklass, inklusive de två nysläppta singlarna ”Blindside” och ”A Year Ago”.

James är en av världens mest streamade artister, med över 38 miljoner lyssnare i månaden på enbart Spotify. Genombrottet kom 2016 med ”Say You Won’t Let Go”, som sedan dess streamats över 4 miljarder gånger. Andra stora hits inkluderar ”Impossible”, ”Can I Be Him”, “Sun Comes Up”, “Naked”, “Empty Space”, “Rewrite The Stars”, “Falling Like The Stars”, “Train Wreck” och “Lasting Lover”, som alla har platinum-certifierats.

”Back from the Edge”, från 2016, debuterade som nummer 1 på Storbritanniens albumlista. James senaste album ”It’ll All Make Sense In The End” från 2021 skapades under lockdown och spelades in hemma med programmerade beats.

“The more albums you make and the more success you have, the more the pressure tends to be upon you. But I genuinely felt like a kid again, just making music I loved, not worried about trying to please everyone.” Säger James Arthur

Boka in 15 februari i kalendern för att inte missa James Arthur på Filadelfia i Stockholm!

Datum 2024
15 februari - Filadelfia, Stockholm

Biljetter
Biljetter släpps den 22 september klockan 10:00 via LiveNation.se

Pressbiljetter & fotopass
Ansökan om köp av pressbiljett skickas till press@livenation.se. Det är viktigt att du skickar en förfrågan per artist/evenemang och att du i ämnesraden anger vilken artist/evenemang det gäller.

Fotopass-ansökan görs via photorequest.livenation.se (notera att godkänt fotopass inte gäller som biljett).

Med reservation för eventuella ändringar. Senast uppdaterad information om våra evenemang hittar du alltid på livenation.se.