JAZZKOLLEKTIVET SNARKY PUPPY TILL STOCKHOLM I HÖST

JAZZKOLLEKTIVET SNARKY PUPPY TILL STOCKHOLM I HÖST

Efter nästan 2000 konserter, 13 album och fyra(!!) Grammy Awards är det lätt att tänka sig att jazzkollektivet Snarky Puppy är redo att sakta ner och njuta av åkturen. Men med tanke på deras senaste Grammy-vinnande album ”Live At The Royal Albert Hall” gör gruppen allt utom just det. I år åker de ut på en omfattande turné – med ett stopp i Sverige! Den 3 november spelar de på Waterfront i Stockholm när lokalen för första gången ser en stående publik.

Biljetter släpps på fredag den 25 februari klockan 10:00 via LiveNation.se

Exklusivt förköp för Live Nations medlemmar startar torsdag den 24 februari klockan 10:00 och är tillgängligt under 24 timmar. Bli medlem via LiveNation.se!

Mycket har hänt sedan Michael League grundade Snarky Puppy 2004 och de spelade sina första gratiskonserter på den lokala pizzarestaurangen. Gruppen menar att de är lika drivna och fokuserade på sitt 18:e år som de alltid har varit. Framgången som gruppen uppnått har öppnat dörrar till nya kreativa möjligheter, som bland annat deras eget skivbolag, samarbeten med en mängd olika artister, deras egen årliga musikfestival och flera ambitiösa inspelningsprojekt som inte liknar något annat de har gjort innan.

Snarky Puppy har blicken fäst framåt och i mars spelas deras 14:e album ”Empire Central” in. Skivan är en hyllning och ett kärleksbrev till Dallas, platsen där allt började redan 2004. Inspelat inför en livepublik under 7 dagar, kommer detta att bli deras mest ambitiösa projekt hittills och debuteras live under deras turné i höst. Vi ser fram emot att välkomna det fantastiska livebandet Snarky Puppy till Sverige, Stockholm och Waterfront – den 3 november!

Datum 2022
3 november – Waterfront, Stockholm

Biljetter
Biljetter släpps fredagen den 25 februari klockan 10:00 via LiveNation.se.

Pressbiljetter & fotopass
Ansökan om köp av pressbiljett skickas till press@livenation.se. Det är viktigt att du skickar en förfrågan per artist/evenemang och att du i ämnesraden anger vilken artist/evenemang det gäller.

Fotopass-ansökan görs via photorequest.livenation.se (notera att godkänt fotopass inte gäller som biljett).

Med reservation för eventuella ändringar. Senast uppdaterad information om våra evenemang hittar du alltid på livenation.se.

Vi producerar det mesta från mindre klubbspelningar via riksomfattande turnéer och stora utomhuskonserter till turnéer med våra svenska artister utomlands. Vårt utbud spänner från ny, gränsöverskridande musik till mer etablerad. Vi representerar ett stort antal svenska artister och arrangerar även ett flertal stora festivaler. Vi vill erbjuda våra besökare det bästa; både före, under och efter evenemanget! Bra ljud och ljus, säkra lokaler, seriös biljettförsäljning och en musik- och evenemangsupplevelse att minnas för livet.