Live Nation bjuder nu in fans att jobba med världsartister

Live Nation bjuder nu in fans att jobba med världsartister

Från världsartister på fulla arenor till morgondagens stjärnor på svettiga klubbar står Live Nation varje år bakom över 2000 evenemang bara i Sverige. Nu vill vi göra alla som älskar livemusik, precis som vi, till en del av vår värld och en del av vårt team – en Live Nation Icon.

Alla som är aktiva på Instagram kan bli en Live Nation Icon – det spelar ingen roll om du har 500 eller 50.000 följare. Som en Live Nation Icon ingår du i Live Nations förlängda marknadsteam och kan kontinuerligt ansöka om att jobba med kampanjer kring din favoritartist eller favoritfestival. Du får betalt för jobbet baserat på antal följare och kommer även ha möjlighet till exklusiva VIP-upplevelser.

”Med detta vill vi visa att alla som älskar livemusik har en unik förmåga att sprida just sin kärlek till musiken, på sitt eget sätt, i sina egna kanaler. Detta blir också ett sätt för oss att bygga och förstärka relationen med de som faktiskt går på alla våra evenemang ännu mer, oavsett vilken musik du gillar eller var du bor”, säger Kristofer Åkesson, Marknads- och Kommunikationsdirektör på Live Nation Sverige.

Hur gör man för att bli en Live Nation Icon?

Tekniken för hantering av Live Nation Icons sköts via appen Society Icon* (laddas ned via App store. Kod: LIVENATION)

När du registrerat dig i appen är du en Live Nation Icon – du kommer löpande bli erbjuden att ansöka om att få jobba med kampanjer kring Live Nations olika evenemang. När du jobbar med våra kampanjer får du självklart betalt (summa framgår i appen och är baserat på antal följare) och det kommer även dyka upp erbjudanden om gratisbiljetter och exklusiva VIP-upplevelser.

Join our nation now!

* Society Icon är ett svenskt bolag som utvecklat ett verktyg som gör det enkelt och tryggt för dig att registrera dig, ansöka om och dela kampanjer, samt få betalt. Du behöver vara 18 år och ha ett öppet Instagram-konto. Appen är t
illgänglig även för Android inom kort.

Vi producerar det mesta från mindre klubbspelningar via riksomfattande turnéer och stora utomhuskonserter till turnéer med våra svenska artister utomlands. Vårt utbud spänner från ny, gränsöverskridande musik till mer etablerad. Vi representerar ett stort antal svenska artister och arrangerar även ett flertal stora festivaler. Vi vill erbjuda våra besökare det bästa; både före, under och efter evenemanget! Bra ljud och ljus, säkra lokaler, seriös biljettförsäljning och en musik- och evenemangsupplevelse att minnas för livet.

Presskontakt Generella pressfrågor

Emilie Olsson Lignell