Melfest på stan är tillbaka 2023!

Melfest på stan är tillbaka 2023!

Det blir extra mycket Melodifestivalyra i festivalstäderna Linköping, Lidköping, Örnsköldsvik och Stockholm i år då evenemanget Melfest på stan rullar in med aktiviteter, artister och några av barnens stora favoriter. Detta vill du inte missa!

När det känns som att vintern är lång och grå blir vi räddade av hela Sveriges stora musikfest: Melodifestivalturnén. För att verkligen maxa festkänslan så anordnar Live Nation och SVT tillsammans med kommunerna nästa år Melfest på stan i några av de städer där Melodifestivalturnén kommer och sprider glädje.

Melfest på stan är till för att fler ska ha möjlighet att uppleva Melodifestivalsyran och för att skapa fler möten mellan artister, publik samt Melodifestivalturnéns partners. Vi gör det genom att tillsammans skapa stämning inför den stora musikfesten och bjuda på aktiviteter för hela familjen. Kom och dansa med Sommarskuggan, Bolibompadraken och se dina favoritartister på stora scenen.

Melodifestivalen skapar alltid stort engagemang och skön stämning i Linköping för invånare och besökare! Lördagen på Stora Torget blir en härlig folkfest där Bolibompadraken och hans kompisar tillsammans med flera lokala inslag kommer att bjuda på sång, musik och dans” – säger Jennie Kullman, projektledare evenemang på Visit Linköping & Co.

Vi hoppas att familjer från hela Skaraborg kommer och tar del av Melfest fantastiska program. Dessutom är det sportlov samma vecka som Melodifestivalen kommer till Lidköping vilket ger oss möjlighet att ordna en hel festivalvecka med aktiviteter runt om i staden för alla lovlediga” – säger Andrea Johansson, evenemangsansvarig Destination Läckö-Kinnekulle.

”Nu är det äntligen dags! Det ska bli så roligt att få erbjuda Örnsköldsviksborna en riktig fest igen. Under Melfest ska vi klä staden i festens färger och tillsammans njuta av ett fantastiskt evenemang” – säger kommunstyrelsens ordförande i Örnsköldsvik Per Nylén.

Magnus Haglund, kommundirektör Örnsköldsviks kommun säger:
- ”Efter den tid med pandemi och massor med inställda evenemang så är jag övertygad att alla Örnsköldsviksbor, företagare, ja alla inblandade säger – äntligen!”

”Vi ser väldigt mycket fram emot att återigen i samband med Melodifestivalen skapa massor av underhållning i Westfield Mall of Scandinavia genom vår festivalvecka! Lördagen med Melfest innehåller massor av aktiviteter, artister och möjligheter att träffa barnidoler vilket skapar ett fantastiskt värde för alla besökare, stora som små, säger Sofia Rundström, centrumchef i Westfield Mall of Scandinavia”

Plats och tid:

11 februari Linköping, Stora Torget
18 februari Lidköping, Nya Stadens Torg
4 mars Örnsköldsvik, Stora Torget
11 mars Stockholm, Westfield Mall of Scandinavia

Evenemanget pågår klockan 11.00 – 14.00 i varje stad.

Emilie Olsson Lignell

Presskontakt Marketing & PR Manager