NY SHOW MED PETER JÖBACK  - ”HIS GREATEST SHOW -  MED HJÄRTAT SOM INSATS”

NY SHOW MED PETER JÖBACK - ”HIS GREATEST SHOW - MED HJÄRTAT SOM INSATS”

Peter Jöback - en av vår tid absolut starkast lysande stjärnor öppnar upp sitt musikaliska hjärta och portarna till Cirkus i Stockholm med sitt livs största egna show på en fast scen hittills. Följ med på en spektakulär, färgstark, dramatisk och musikalisk resa mellan livsstadier och världsdestinationer. Dekadenta Berlin, romantiska Paris, magiska New York, sofistikerade London och inte minst lyxiga Las Vegas. Möt Peter Jöback i egenskap av artisten, croonern, musikalstjärnan och popsångaren genom framgångar, motgångar, kärlek, hjärtesorg och passionen till scenen och showbiz.

Peter Jöback och hans kreativa team Hans Marklund och Magnus Renfors är hjärnorna bakom denna storslagna musikupplevelse som är så pass unik i dess slag att den gett upphov till ett helt nytt koncept som de kallar ”POPTEATER”. På scenen tillsammans med Jöback kommer vi att få se en 16 manna stor ensemble – en 10 manna orkester, dansare, akrobater, skådespelare och sångare.

Alla är handplockade av Peter Jöback och Sveriges egna showman Hans Marklund, som förutom showansvarig på Hamburger Börs under många år, ligger bakom en uppsjö av storslagna föreställningar, galor och TV-evenemang.

Denna popteater tonsätts så klart av Jöbacks egna gedigna låtskatt men även av helt ohörda toner från ett nytt album som han skrivit tillsammans med Tobias Fröberg och Kathryn Williams, producerat i Los Angeles av Tobias Karlsson från Max Martins bolag MXM. Här introduceras vi till ett helt nytt spännande grepp i Peter Jöbacks uttryck som popartist.

”Det är 20 år sen jag gjorde min första show på fast scen och så galet mycket har hänt under dessa år. För mig blir denna show något av det största jag tagit mig an och att få göra det tillsammans med detta grymma team känns helt fantastiskt och jag ser så fram emot att skapa popteater på Cirkus!” - Peter Jöback

"His Greatest Show – Med Hjärtat Som Insats” utspelar sig mitt i livet som Peter Jöback själv beskriver det och är en hyllning till svunna epoker och nutid berättad någonstans i gränslandet mellan filmens språk och scenens uttryck. Cirkus förvandlas till en arenateater och publiken kastas in mitt i händelsernas epicentrum. Showen begränsas lika lite av scenens yta som fantasins gränser, vad är egentligen dröm och vad är verklighet?

Vi välkomnar dig till en oförglömlig kväll - en annorlunda arena och totalupplevelse med musik, dans mat och dryck.

Showdatum:
Premiär den 20 september kl. 20.00. Därefter spelas föreställningen torsdag till lördag under hösten 2018.

Biljettsläpp: 27 februari

”His greatest show - Med hjärtat som insats” produceras av 2Entertain, Live Nation, Vicky Nöjesproduktion i samarbete med Sinclair Entertainment.

Presskontakt Generella pressfrågor

Lisa Sandberg

Presskontakt PR
Emilie Olsson Lignell

Presskontakt Marketing & PR Manager
My Larsson

Presskontakt PR Manager
Alexander Kihlström

Presskontakt Senior Marketing & PR Manager
Emilia Hådén

Presskontakt Marketing & PR Manager

Arvid Rehn

Presskontakt Marknadskoordinator

Live Nation är Sveriges största arrangör av konserter, turnéer och evenemang. Varje år har vi via över 2000 evenemang äran att få vara med och ge över en miljon svenskar den unika upplevelse som endast livemusik och liveunderhållning kan ge – musik är allra bäst live.

Vi producerar det mesta från mindre klubbspelningar via riksomfattande turnéer och stora utomhuskonserter till turnéer med våra svenska artister utomlands. Vårt utbud spänner från ny, gränsöverskridande musik till mer etablerad. Vi representerar ett stort antal svenska artister och arrangerar även ett flertal stora festivaler.

Vi vill erbjuda våra besökare det bästa; både före, under och efter evenemanget! Bra ljud och ljus, säkra lokaler, seriös biljettförsäljning och en musik- och evenemangsupplevelse att minnas för livet.

Folkungagatan 44