Gå direkt till innehåll
Anna Sjölund och Therese Liljedahl blir nya VD:ar på Live Nation Sverige. Foto: Fredrik Etoall

NYTT VD-SKAP PÅ LIVE NATION SVERIGE

Idag kan vi berätta att Live Nation Sverige får nytt VD-skap i form av Anna Sjölund och Therése Liljedahl, med start omgående.

I och med att Live Nation har vuxit på samtliga nordiska marknader de senaste åren, och att det finns fortsatta tillväxtmöjligheter, kommer Live Nations nordiska VD Carl Pernow släppa VD-skapet för Sverige för att fokusera helt på Norden.

I Live Nation Sverige ingår också dotterbolagen Luger och Sweden Rock Festival.

”Jag är stolt och glad att Anna och Therése har antagit utmaningen att föra Live Nation Sverige in i framtiden”, säger Thomas Johansson, Styrelseordförande Live Nation Nordics

"Jag är glad att kunna lämna över ledarskapet för Live Nation Sweden AB till två kollegor med sådan gedigen kompetens inom sina respektive områden. Det ska bli spännande att utveckla den nordiska verksamheten vidare med Anna och Therése och våra nordiska kollegor",säger Carl Pernow, Nordisk VD Live Nation

Anna Sjölund arbetar idag som Head Promoter på Live Nation Sverige och är därmed ytterst ansvarig för Live Nations konsertverksamhet, en roll som hon kommer behålla samtidigt som hon intar rollen som VD – med huvudansvar för all konsert- och turnéverksamhet samt festivaler.

Med sina 18 år i bolaget (varav 3 år som VP Operations Central and Eastern Europe) har Anna kommit att bli en viktig promotor för Live Nation i Europa.

”Jag har tillbringat större delen av min karriär inom bolaget och fått möjligheten att växa och utvecklas med verksamheten – det ska bli fantastiskt roligt och spännande att fortsätta den resan i denna nya roll”, säger Anna Sjölund.

Therése Liljedahl arbetar idag som Director Marketing & Nordic Partnership på Live Nation. Med en erfarenhet på över 20 år i media- och underhållningsbranschen i ledande positioner, senast Marknadsdirektör på MTG, har hon under sina år på Live Nation nått enastående resultat och byggt ett framgångsrikt team både i Sverige och Norden.

Therése blir VD med huvudansvar för marketing, partnership, ekonomi, administration och HR. Therése behåller nordiskt ansvar för partnership.

”Att få denna möjlighet och detta förtroende är en ära. Jag ser fram emot att ta nästa steg på Live Nation Sverige tillsammans med mina fantastiska kollegor”, säger Therese Liljedahl.

Ämnen

Live Nation är Sveriges största arrangör av konserter, turnéer och evenemang. Varje år har vi via över 2000 evenemang äran att få vara med och ge över en miljon svenskar den unika upplevelse som endast livemusik och liveunderhållning kan ge – musik är allra bäst live.

Vi producerar det mesta från mindre klubbspelningar via riksomfattande turnéer och stora utomhuskonserter till turnéer med våra svenska artister utomlands. Vårt utbud spänner från ny, gränsöverskridande musik till mer etablerad. Vi representerar ett stort antal svenska artister och arrangerar även ett flertal stora festivaler. Vi vill erbjuda våra besökare det bästa; både före, under och efter evenemanget! Bra ljud och ljus, säkra lokaler, seriös biljettförsäljning och en musik- och evenemangsupplevelse att minnas för livet.

Presskontakt Generella pressfrågor

Lisa Sandberg