TAKIDA OCH STIFTELSEN ÅKER PÅ EXKLUSIV TURNÉ IHOP

TAKIDA OCH STIFTELSEN ÅKER PÅ EXKLUSIV TURNÉ IHOP

Vad händer om man sätter två av Sveriges största rockband på samma scen under en och samma kväll? I sommar får vi svaret när Takida och Stiftelsen åker på en gemensam och exklusiv turné med tre stopp.

Biljetter släpps måndag den 4/2 kl 10:00 via LiveNation.se

Tillsammans slog de publikrekord på anrika Dalhalla i juli 2017. Nu går Takida och Stiftelsen ihop för tre exklusiva konserter i Stockholm, Göteborg och Malmö till sommaren.

Takida steg till nästa nivå i karriären när de släppte senaste albumet ”A Perfect World”. Sedan genombrottet 2007 med superhiten ”Curly Sue” har bandet spelat inför fullsatta arenor. I somras kom singeln ”Master” som spås bli en av bandets största hits. Låten ligger idag på topplistor både i Sverige och utomlands.

Systerbandet Stiftelsen håller minst sagt jämna steg. Bandet jobbar just nu på ny musik och ett smakprov på detta väntas komma till våren. Titeln på deras senaste singel passar perfekt som övergång från ett storslaget 2018: ”Vi Gör Det Igen”.

I juli får vi återigen se två av Sveriges mest älskade rockband gå ihop för att ge publiken en upplevelse med extra allt. Tre städer, tre kvällar, tre stopp.

Biljetterna släpps nu på måndag den 4 februari kl 10:00 via LiveNation.se.

Datum:
4/7 - Skansen, Stockholm
5/7 - Folkets Park, Malmö
6/7 - Trädgårdsföreningen, Göteborg

My Larsson

Presskontakt PR Manager

Live Nation är Sveriges största arrangör av konserter, turnéer och evenemang. Varje år har vi via över 2000 evenemang äran att få vara med och ge över en miljon svenskar den unika upplevelse som endast livemusik och liveunderhållning kan ge – musik är allra bäst live.

Vi producerar det mesta från mindre klubbspelningar via riksomfattande turnéer och stora utomhuskonserter till turnéer med våra svenska artister utomlands. Vårt utbud spänner från ny, gränsöverskridande musik till mer etablerad. Vi representerar ett stort antal svenska artister och arrangerar även ett flertal stora festivaler.

Vi vill erbjuda våra besökare det bästa; både före, under och efter evenemanget! Bra ljud och ljus, säkra lokaler, seriös biljettförsäljning och en musik- och evenemangsupplevelse att minnas för livet.

Folkungagatan 44