Deepak Chopra visar oss vägen till sant välstånd

Deepak Chopra visar oss vägen till sant välstånd

Attraktionslagen känner vi alla till, men hur är det med Lagen om uppmärksamhet och Lagen om intention? Deepak Chopra är aktuell med sin senaste bok som just har lanserats på svenska. I Inre rikedom visar han oss hur vi kan övervinna rädslor och begränsningar för att uppleva sant välstånd i alla aspekter av våra liv.

Inre rikedom – Finn din väg till själsligt överflöd och välstånd är boken alla skulle behöva läsa, oavsett om man uppfattar sig redan leva i lycka och överflöd eller upplever begränsningar och motstånd i livet. Den handlar om att hitta den plats där man kan växla över till ett nytt tankemönster och ta del av den så kallade andliga generositeten.

Utgångspunkten i Inre rikedom är att inre glädje är det enda sanna måttet på framgång. Om vi med närvaro och medvetenhet lyckas föra samman ”världen där ute”, det vill säga den fysiska världen som består av föremål och människor, med ”världen här inne” där sinnet hela tiden är aktivt och ger upphov till tankar och förnimmelser, så kommer vi uppnå lycka och framgång. Hemligheten ligger i den andliga generositeten som sprider:

• Oändligt överflöd
  • Oändliga möjligheter
  • Obegränsad kreativitet
  • Evig kärlek
  • Gränslöst givande

– När man lärt sig ta till sig dessa gåvor är man rik i ordets sanna bemärkelse, säger Deepak Chopra. Han menar att om man bygger sin dagliga tillvaro på andlig generositet så kommer allt annat av sig själv.

Deepak Chopra är läkare i botten och en pionjär inom holistisk hälsa under de senaste fyra årtiondena. Med gedigen erfarenhet och insikt i ämnet tillsammans med vidsträckt kunskap om forna tiders andliga läror och traditioner bidrar han alltid med spännande tankar och nya perspektiv på hälsa och läkning.