Dr Gundry är tillbaka med ny hälsoparadox: Din enkelbiljett till ett energifyllt liv

Dr Steven R. Gundry ­­är en välrenommerad kardiolog, hjärtkirurg och uppskattad funktionsmedicinare. Han har hjälpt tusentals människor världen över med sina storsäljare Växtparadoxen och Livslängdparadoxen. Nu är han tillbaka med en helt ny bok, Energiparadoxen, där han tar sig an ett laddat ämne som många lider av – trötthet!

Det är inte normalt att lida av konstant trötthet, hjärndimma och ojämnt humör, det är en tydlig signal från kroppen att någonting inte står rätt till.

– Vi är alla konstruerade för att kunna ha hållbar energi under en aktiv, varierad dag, med god nattsömn och massor av entusiasm för att starta på nytt nästa dag, säger Dr Gundry.

I sitt arbete har Dr Gundry upptäckt att merparten av de som kommer till honom för att få hjälp med sin trötthet har en gemensam nämnare: de lider av låggradig inflammation orsakad av läckande tarm.

Energiparadoxen innehåller både informationen och verktygen du behöver för att ta tag i den dränerande tröttheten och få tillbaka ditt energirika liv en gång för alla. Boken är en fullmatad grundlig guide i hur du boostar energinivåerna inifrån med hjälp av matlistor, kostschema och ett sex veckor långt Energiparadoxprogram.

– Halvvägs igenom programmet förvånas mina patienter ständigt över den förnyade spänsten i sina steg. Det är som om de plötsligt återhämtar sig från vad jag kallar energiamnesi – ett tillstånd där deras energisystem hackade sig fram så länge att de hade glömt hur det känns att vara fullt energisk, säger Gundry.

Oavsett varifrån i kost- och livsstilsspektrumet du utgår så finns det olika sätt att mildra många av angreppen på ditt energisystem, återställa balansen i tarmen, lugna immunsystemet och omfördela energibudgeten så att ditt cellenergisystem faktiskt börjar fungera för dig i stället för mot dig.

• författare
  • #holistiskhälsa