Månkraft – följ månens cykler för mer balans och harmoni i livet

Månen har större påverkan på våra liv än vad vi tror! Hennes faser är tätt sammanlänkade med andra naturliga cykler i vår värld, såsom dygnet och årstiderna. Genom att följa månens rytm från nymåne till fullmåne om och om igen kan vi skapa positiv förändring i många aspekter av livet, såsom jobb, relationer och hälsa. Det menar Merilyn Kesküla, författare till den nya boken Månkraftsom lanseras idag.

Många av oss vet att vi mår bra av att leva i takt med naturen, och det är något som både vetenskapens värld och de uråldriga traditionerna håller fast vid. Men i vårt moderna samhälle har vi kommit ifrån detta cykliska sätt att leva. Nu är det dags att hitta tillbaka till vår ursprungliga rytm, och att följa månens faser är ett bra ställe att börja på.

– Jag skrev Månkraft för att ge dig möjlighet att anpassa dig till de universella mönstren samtidigt som du accepterar dina egna inre cykler. Det är så vi skapar en ny världsbild och återgår till att leva och arbeta i harmoni med naturen. Lär dig att följa ditt flöde, att hedra naturen, natten, drömmarna, magin, kreativiteten, det undermedvetna, fruktsamheten och femininiteten i lika hög grad som ljuset, farten, handlingen och det medvetna sinnet, säger Merilyn.

I boken får du lära dig hur du med månens hjälp kan anpassa och hålla kvar din energi, nå dina mål och veta när i månaden du ska viga tid för visualisering, planering och reflektion för att få en djupare förståelse för dina behov. Du får också lära dig om:

• de olika måncyklernas påverkan på oss på jorden och hur vi bäst kan dra nytta av dem

• de fysiska och energimässiga betydelserna för månens fem olika faser

• månens energi i de olika stjärntecknen

• hur du upprättar en personlig måndagbok i syfte att skapa en egen livskarta där du drar nytta av de olika fasernas energier

• vad en månintention är och hur du formulerar en sådan

Boken innehåller även listor och förklaringar på månfenomen som supermåne och blodmåne samt viktig information om hur kvinnor som av någon annan anledning inte har en naturlig menstruationscykel ändå kan använda månen som en livskarta.

– Den här boken finns till för att öppna dörren åt dig. För att hjälpa dig att utforska månkalendern och hur du lever och skapar i samklang med variationerna i dess energi. Det här är vägen till radikal egenomsorg.