Yogi och mystiker Sadhguru aktuell med bok på svenska

Allt du behöver för att leva ett fritt, lyckligt och glädjefyllt liv finns inom dig. Med en pragmatisk approach till självtransformation inspirerar den indiske yogin och bästsäljande författaren Sahdguru dig att söka dig inåt för lösningen. Inre ingenjörskonst är den första av Sadhgurus böcker som lanseras på svenska.

Sadhguru är en vida uppskattad inspiratör, visionär, filantrop, mystiker och yogi som även är utnämnd till en av Indiens 50 mest inflytelserika personer. På ett skickligt sätt lyckas han förvandla de antika yogiska lärorna till transformerande klokhet för dagens människor. I den här boken presenterar han ett revolutionerande sätt att se på livet, på vår mänsklighet och på möjligheten att åstadkomma ingenting mindre än ett liv i glädje.

– Din glädje, din olycka, din kärlek, din vånda, din lycka – allt detta ligger i dina egna händer, säger han.

Att läsa Sadhgurus guide till inre glädje är också att läsa om hans liv. Han besitter en otrolig kunskap, och sedan en transformerande upplevelse på en bergstopp i Mysore har hans syfte varit att dela med sig av sin visdom för att ge människor kraft att ta kommandot över sitt eget öde.

Boken innehåller övningar och olika förslag på hur du genom att observera dig själv kan utforska de tre grundläggande lagren av din identitet på djupet - kropp, sinne och energi – med syfte att vidga din uppfattning om vad som utgör det fysiska, det psykologiska och det energimässa (praniska). Läraren i Sadhguru ser till att du som läsare både får motivation till att förändra och redskapen för att omsätta hans idéer i praktiken.

­–­ Syftet är att gå från att vara en passiv läsare – en skrivbordsyogi – till att bli en dynamisk deltagare i det förundransvärda liv som uppstår när vi lever det medvetet och av fri vilja, säger Sadhguru.

• Friskvård

• författare