Den 24 september anordnar det livsmedelspolitiska nätverket i riksdagen ett seminarium om livsmedelsstrategin

Livsmedelspolitiska nätverket i riksdagen bjuder in till seminarium om livsmedelsstrategin

Det råder stor brist på utbildad personal inom livsmedelsindustrin. Hur kan den nationella livsmedelsstrategin bidra till att lösa kompetensförsörjningen? Det är en av flera angelägna frågor som kommer att diskuteras på ett digitalt seminarium den 24 september.

Det livsmedelspolitiska nätverket i riksdagen bjuder nu in till ett digitalt seminarium: Livsmedelsstrategin – en möjlighet för att lösa kompetensförsörjningen inom livsmedelsindustrin och bidra till konkurrenskraftiga och hållbara livsmedelsföretag?, den 24 september kl. 10.00-11.00.

Den nationella livsmedelsstrategin med sikte mot år 2030 är den första svenska livsmedelsstrategin som omfattar hela livsmedelskedjan. Strategin ska ses som en plattform utifrån vilken politiken ska utformas fram till 2030. Seminariet den 24 september kommer bland annat att handla om Livsmedelsstrategins möjlighet att lösa kompetensförsörjningen inom livsmedelsindustrin och bidra till konkurrenskraftiga och hållbara livsmedelsföretag.

Deltagarna i samtalet är Karin Bodin, koncern-vd Polarbröd, Lars Appelqvist, Executive Vice President, HKScan Sverige, Karin Thapper, ansvarig kompetensförsörjning Livsmedelsföretagen, Betty Malmberg, riksdagsledamot, Ulrika Heie, riksdagsledamot och Tim Brooks, chef för avdelningen Företag, Tillväxtverket.

Anmälan till det digitala seminariet sker via den här länken