Hanna Enlöf från Good Harvest är aktuell i vår med soloalbum och idag släpps singeln Tick Tick Tock!

Hanna presenterade en tidig version av Tick Tick Tock för kompisen och musikerkollegan Anna Ihlis som omedelbart insisterade på att få sjunga på låten. När den väl var färdiginspelad hade hela Anna Ihlis musiker-familj blivit involverad. Annas pappa Ingemar Ihlis arrangerade och spelar stråkar, maken Are Lauritzen spelar fagott och har gett låten ytterligare en dimension.

Låtens text som är skriven av Hanna Enlöf och Craig Stanton Thomas har sina rötter i kritiken av vårt stressiga ”rush hour” samhälle. Hanna berättar: Tick Tick Tock är skriven ur känslan som vi hela tiden matas med i dagens samhälle; att man aldrig riktigt är tillräckligt “produktiv”. Frustrationen över att tiden tycks flyga iväg framför en medan man själv trampar vatten. Känslan behöver inte stämma överens med verkligheten, men jag vet att vi är många som delar den.

Albumet Bare Bones släpps den 19 mars via Gamlestans Grammofonbolag/Yep Roc

Musiker-legendaren David Crosby hyllade häromdagen Good Harvest version av Joni Mitchells låt Woodstock. Detta väckte stor uppmärksamhet i sociala forum. Good Harvest tar en paus nu medan Hanna solodebuterar och Ylva studerar!