Daniel Cedvin ny regionchef norra Sverige

Daniel Cedvin ny regionchef norra Sverige

Daniel Cedvin började på LK som säljare för fyra år sedan. Nu efterträder han Sune Axelsson som regionchef för affärsområdet Water and Heating Systems i norra Sverige.

Daniel Cedvin är 39 år och utbildad inom internationell försäljning och marknadsföring. Han har tidigare arbetat på Grundfos och började på LK som säljare den 1 februari 2014.

Varför sökte du tjänsten som regionchef?

– Den viktigaste faktorn är att jag vill värna om friheten, öppenheten och den goda sammanhållningen som vi har i gruppen. Jag känner att jag har ett starkt stöd hos mina medarbetare och att jag fortsatt kan bidra positivt till gruppen. Titeln är inte det viktiga för mig. Som regionchef blir det mer administrativt arbete och färre tjänsteresor med övernattning, vilket passar mitt familjeliv. Jag kommer dock att behålla ansvaret för ett antal kunder för att vara insatt i vad som händer på marknaden. Jag ser även fram emot att få sitta med i LK:s marknadsgrupp.

Vilka blir dina fokusområden inledningsvis?

– Jag har en målsättning om ökad samverkan mellan våra två kontor, i Sundsvall och Umeå, så att det blir ännu tydligare att vi är en region. Dels kommer jag att dela min tid mellan kontoren, dels har jag en idé om att införa gemensamma utvecklingsmöten. Jag vill också att vi ska bli bättre på dokumentation och erfarenhetsåterföring.

Daniel efterträder Sune Axelsson som varit regionchef i nästan 20 år. Under hans ledarskap har avdelningen vuxit från fyra till tio personer, tagit nya marknadsandelar och kontinuerligt ökat omsättningen. Sune är 65 år men fortsätter inom LK som affärsutvecklare:

– Det känns kul och intressant att fortsätta i en annan roll. Jag har trivts bra på LK under alla år och aldrig sett någon anledning att byta arbetsgivare, säger han.