LK CubicSecure vinner pris i Red Dot Design Award för årets produktdesign 2022.

LK CubicSecure vinner pris i ärofyllda Red Dot Design Award för årets produktdesign 2022.

LK CubicSecure är årets vinnare i kategorin Heating and Air Conditioning Technology.

Red Dot Design Award är en internationell designutmärkelse för god formgivning, som utdelas årligen av tyska Design Zentrum Nordrhein Westfalen. Varje år kan en designer eller ett företag lämna in arbeten till denna tävling och Red Dot Design Award tilldelas av en jury av sakkunniga experter.

I och med vinsten kommer LK CubicSecure att publiceras i den årliga Red Dot Design Yearbook samt på deras hemsidan tillsammans med övriga vinnande bidrag. Prisceremonin sker den 20 juni, i Essen, Tyskland.

Red Dot
Red Dot står för att tillhöra de bästa inom design och företagande. Vår internationella designtävling, "Red Dot Design Award", riktar sig till alla som vill utmärka sin affärsverksamhet genom design och bygger på principen om urval och presentation. Utmärkt design väljs ut av en jury bestående av sakkunniga expert inom områdena produktdesign, kommunikationsdesign och designkoncept.