Ny Försäljningschef på LK Systems

Ny Försäljningschef på LK Systems

Jonas Douhan är ny Försäljningschef på LK Systems AB sedan 1 januari 2023. Han ansluter även till Ledningsgruppen för Affärsområde Water and Heating Systems. Tidigare försäljningschef Jan Pellfolk kommer att finnas kvar inom organisationen som Affärsenhetschef.

Jonas Douhan har gedigen erfarenhet från VVS-branschen och började på LK Systems som Regionchef Syd i oktober 2021. Han lämnade då en tjänst som Försäljningschef Sverige på Wilo Nordic AB som han haft sedan 2015. Tidigare har Jonas arbetat med försäljning av VVS-produkter på både Wilo och Dahl.

Den 1 januari 2023 tillträdde Jonas Douhan sin nya roll som Försäljningschef på LK Systems AB med placering i Malmö.

- Under min relativt korta tid på LK hittills så har jag hittat ett företag som fungerar väldigt bra, är långsiktigt och vill framåt. Jag har trivts väldigt bra från dag ett och det ska bli spännande och utmanande att ta mig an min nya roll som Försäljningschef. Fokus nu blir att komma in i den nya rollen, rekrytera min ersättare som Regionchef Syd och fortsätta utveckla företaget tillsammans, säger Jonas Douhan.

Jan Pellfolk går vidare till rollen som Affärsenhetschef och kommer att ha ett övergripande ansvar för LK Systems AS och Maxitherm VVS AB.

- Jag är väldigt glad att vi har kunnat tillsätta min ersättare internt. Jonas är ett välkänt ansikte i branschen vilket bådar för en snabb introduktion hos våra kunder och samarbetspartners. Jonas har snabbt blivit en omtyckt medarbetare hos oss på LK och min övertygelse är att han tillsammans med våra regionchefer kommer att utveckla vår säljkår för att möta framtidens krav, säger Jan Pellfolk.

För mer information, vänligen kontakta:
Michael Söderberg, VD
michael.soderberg@lksystems.se

Jonas Douhan, Försäljningschef
jonas.douhan@lksystems.se

Jan Pellfolk, Affärsenhetschef
jan.pellfolk@lksystems.se

Enklare, smartare och mer hållbart – på LK utgår vi alltid från att det finns ett bättre sätt att göra saker. I allt vi gör föredrar vi innovation över status quo och enkelhet över komplexitet. Med den övertygelsen utvecklar vi på LK smarta produkter och systemlösningar för värme, vatten och sanitet samt för flödeskontroll i marina installationer.

LK Systems är ledande i Norden inom lösningar för värme- och tappvattensystem. Våra system är enkla att installera och i vår prefabriceringsanläggning tillverkar vi även skräddarsydda system som ytterligare förenklar installationen. Från idé till färdig produkt, här får du de smartaste lösningarna, idag och i framtiden.