Lena Nordenbro, hållbarhetschef och Linda Domini, biträdande förvaltningschef inspirerade andra bolag inom Lunds kommun om ungdomsjobben på LKF.

Hur bidrar LKF till målet att Lund ska bli Sveriges tryggaste kommun?

Jo, två saker ligger oss närmast hjärtat – vi utvecklar trygga bostadsområden tillsammans med våra hyresgäster, inte minst våra ungdomar. Dessutom tror vi på en stark samverkan med andra!

På årets bolagsdag för Lunds Rådhus berättade vi om hur vi på LKF gör Lund till en plats att trivas i – där hemmet är den självklara, trygga utgångspunkten för både unga och gamla (och så klart de mitt emellan)

Bild: Lunds kommun är en av Sveriges tryggaste kommuner. Målet är att bli den tryggaste. Vi på LKF har en viktig samhällsroll i detta. Förra året låg trygghetsupplevelsen bland våra kunder på 83%. Målet för i år är 85%.
---

Vad är bolagsdagen? Bolagsdagen är en dag där alla kommunala bolag inom Lunds kommun träffas för att presentera det gångna året och blicka framåt. Dagen arrangeras av Lunds Rådhus AB. Lunds Rådhus AB är paraplyet för de kommunala bolagen i Lunds kommun och målgruppen för dagen är förtroendevalda, verkställande direktörer, ekonomichefer och andra nyckelfunktioner på ledningsnivå i kommunkoncernen. Årets träff hade temat "Mål: Sveriges tryggaste kommun".

Michael Svensson

Kommunikatör Lunds Kommuns Fastighets AB 0725011665