Taklagsfest för Xplorion, se hela filmen på vår Youtubekanal.

Taklagsfest för Xplorion!

Nu är det inte långt kvar till att vi startar uthyrningen av lägenheterna i Xplorion, vårt första gemenskapens hus på Brunnshög! Detta firade vi med en taklagsfest ute på bygget.

Leenden och gemenskap på Xplorions tak

Vår byggprojektledare, Dennis Kerkhof, bjöd in projektets leverantörer för att fira ett lyckat samarbete. Det första spadtaget för Xplorion togs 25 mars förra året och hela huset beräknas stå klart under hösten 2020.

- Takstolarna är resta och takåsen har lagts klart, nu är det inte lång tid kvar tills LKF har ett färdigt hus längst med den planerade spårvägen här på Brunnshög. De som flyttar in i våra lägenheter kommer att kunna påverka både miljö och ekonomi på ett helt unikt sätt. Säger Dennis Kerkhof, byggprojektledare LKF.

Mer information om Xplorion

Se filmen från taklagsfesten

Fakta om taklagsfest

En taklagsfest är en traditionell fest med sitt ursprung från den tid då man tog hjälp av grannar för att bygga sitt hus. Man tackar dem som byggt genom att hålla en stor fest då taklaget är på plats, det vill säga när takstolarna rests och takåsen har lagts. Källa: Wikipedia