Barnen får Lund att må bra - LKF huvudsponsor av HSB Barngala 2024

Barnen får Lund att må bra - LKF huvudsponsor av HSB Barngala 2024

HSB Barngalan är troligen sportlovets roligaste aktivitet som ger barn en superinjektion av glädje och kamratskap med artister som Klara Hammarström och Alex Hermansson. Galan arrangeras av HSB med LKF som huvudsponsor.

Den 17 februari får många av barnen i 6-12 åldern en annan bild av världen är den som de kanske ser på tv eller får uppleva hemma. Här blir det rörelse, kamratskap, glädje och en riktig grym show med artister och kändisar de älskar och inspireras av.

– När barn mår bra, då mår också bostadsområdet och Lund bra! Därför är vi med och ger våra unga hyresgäster och andra barn en glädjefylld upplevelse och öka deras framtidstro, berättar Fredrik Millertson, vd och Gunilla Flygare, vice vd på LKF.

Bara 2 av 10 barn och unga rör sig i den utsträckning de behöver för att må bra. LKF arrangerar aktiviteter för barn under hela året i bostadsområden och sponsrar många idrottsföreningar i Lunds kommun. HSB Barngala är en av många insatser LKF stöttat för att få barn i rörelse och skapa gemenskap samt trygghet.

Vad händer på Barngalan?

Under Barngalan får barnen ett tillfälle att få släppa taget och bli underhållna för att må bra. Som tidigare kommer årets Barngala vara till glädjefyllda evenemang för hela familjen, med barnen i centrum. Det blir sång, dans och uppträd anden av kända artister. Barngalans tema är En kompis åt alla”.

Förmånstagare för Barngalan 2024 är Generation Pep. Generation Pep är en icke vinstdrivande organisation som arbetar för barn och ungas hälsa.

När är det och vad kostar det?

Galan äger rum lördagen 17 februari kl. 13-17 i Sparbanken Skåne Arena i Lund. Alla barn (med eller utan föräldrar) är varmt välkomna!

Biljett för lekaktiviteterna och konsertgala kostar 200 kronor. Biljett för endast konsertgalan kostar 150 kronor för barn och 200 kronor för vuxen. Arenan får plats för 1700 personer.

LKF erbjuder begränsat antal gratis biljetter till sina hyresgäster. Du som bor hos oss har fått e-post om erbjudandet.

Gunilla Flygare

Affärsutvecklingschef/vice VD 046-35 85 13