LKF är nominerad till Kundkristallen – för sjätte året!

LKF är nominerad till Kundkristallen – för sjätte året!

För sjätte året i rad är LKF, Lunds kommuns fastighetsbolag, nominerat till Kundkristallen. Det betyder att vi är i topp tre av de bästa bostadsbolag i Sverige! Det är våra kunder som har gett oss det fina resultatet i vår årliga kundenkät.

LKF är nominerad i kategorierna Högsta produktindex och Högsta serviceindex. Produktindex innebär hur kunderna trivs i sin bostad och utemiljö i kvarteret. Serviceindex innebär hur kunderna upplever servicen de får från LKF.

• Det känns fint att vårt arbete och stora engagemang att leverera god service till de som bor hos oss ger oss fina resultat i kundenkäten. Jag är glad och stolt över att återigen får en bekräftelse att våra kunder tycker att vi är en av Sveriges bästa hyresvärdar och att de trivs i våra bostäder, hälsar Fredrik Millertson, vd på LKF.

Den 8 februari presenteras vinnarna och då får vi veta om LKF återigen är en av vinnarna!

Fakta Kundkristallen
Varje år genomför LKF tillsammans med AktivBo en hyresgästundersökning om deras hem och boendemiljö. Den skickas ut slumpvis till en tredjedel av alla LKFs vuxna hyresgäster. AktivBo delar sedan ut kundkristallen till det bostadsbolag med bäst resultat varje år. Sedan 2015 har LKF blivit nominerade åtta gånger och vunnit kundkristallen både 2018 och 2019.