LKFs initiativ #Starka Tillsammans förlängs till 30 oktober - för att stötta våra hyresgäster och bidra till ett bättre Lund i påfrestande tider.

LKFs satsning #Starka Tillsammans förlängs!

#Starka Tillsammans lanserades i april. LKF har nu beslutat om att fortsätta satsningen och sponsrar återigen lokalhyresgästerna för att erbjudandena ska gälla även över sommaren.

- Situationen vi har idag är långt ifrån över och vi måste hjälpas åt. LKF är en viktig samhällsaktör som vill bidra till alla de som hyr bostad och lokal hos oss. Vi vill dra vårt strå till stacken genom sponsring och vårt initiativ #Starka tillsammans, säger Gunilla Flygare, vice vd på LKF.

- Vi har fått tydliga signaler från våra hyresgäster att de uppskattar att vi stöttar dem och att vi har en nära dialog hur vi kan bidra. Både befintliga och nya kunder har nyttjat rabatterna tack vare #Starka tillsammans, det var precis det som var syftet, menar Gunilla Flygare.

20 000 bostadshyresgäster får unika erbjudanden – hela sommaren
Att initiativet #Starka tillsammans förlängs innebär att lokalhyresgästernas erbjudanden varar fram till 30 september. Företagen har själva fått bestämma hur erbjudandena ska utformas så de är så attraktiva som möjligt för våra 20 000 bostadshyresgäster. Det är ett 20 tal företag som nappat och bland erbjudandena finns rabatter på både kläder, smycken, mat, hälsa och skönhet.

- Vi har en extrem situation, men vi hoppas att alla våra hyresgäster känner att det blir win- win, att alla kan få ut något av detta samtidigt som man bidrar. Och genom detta initiativ kan vi kanske mildra den påverkan som Covid-19 kan medföra för våra lokalhyresgäster, avslutar Gunilla Flygare.

Gunilla Flygare

Affärsutvecklingschef/vice VD 046-35 85 13