LKFs styrelse introduceras – vikten av samarbete i allmännyttigt bostadsbolag

LKFs styrelse introduceras – vikten av samarbete i allmännyttigt bostadsbolag

Ett gott samarbete med styrelsen är en förutsättning för att skapa trygga och trivsamma hem och boendemiljöer. Därför träffar LKF nya styrelsen under en två dagar lång styrelsekonferens – där syftet är att introducera styrelsemedlemmarna och berätta om vår roll som allmännyttigt bostadsbolag. På så sätt banar vi väg tillsammans för gott samarbete för lundabornas bästa.

Förutom att LKFs vd Fredrik Millertson under konferensen berättade om verksamheten och uppdraget – antal hem, anställda, vår vision och kundlöften, så innehöll första dagen viktiga frågor som det goda resultatet av vår medarbetarundersökning, arbetet med bosociala insatser och att vi, trots en tuff konjunktur har 636 nya hem under produktion just nu.

Allmännyttan – fastighetsägare, men även samhällsbyggare

Under första dagen gästade även Allmännyttans vd Anders Nordstrand oss för att berätta om allmännyttans roll och resa. Från att historiskt sett ”bara” vara fastighetsbolag – till att bli en samhällsbyggare där det viktiga uppdraget i dagsläget spänner över flera områden - barnrättsarbete, arbetsmarknadsinsatser och insatser för trygghet och trivsel för unga och gamla lundabor.

Nya styrelsen nöjd – LKF är ett välskött bolag med stort engagemang

När vi frågar är svaren från de styrelsemedlemmar enhetliga – man är mycket imponerad av hur välskött bolaget är, över vårt stora samhällsengagemang och hur vi skapa trygga och trivsamma boendemiljöer till lundaborna.

Gedigen redovisning av alla avdelningar

Andra dagen blir det redovisning i pärlband, där alla LKFs avdelningar berättar om sitt arbete och uppdrag. Vi räknar med fullmatade styrelsemedlemmar – redo att med kunskap och inspiration bana väg för LKFs framtida arbete som samhällsbyggare i Lund.