Vi är ett jämställt företag – på riktigt!

Vi är ett jämställt företag – på riktigt!

Locum är bäst i branschen på jämställdhet och en excellent arbetsgivare. Det visar JÄMIX 2018 – ett jämställdhetsindex som tagits fram av Nyckeltalsinstitutet.

Locum har fått utmärkelserna Bäst i fastighetsbranschen och en Excellent arbetsgivare när det gäller jämställda arbetsvillkor av Nyckeltalsinstitutet. Jämfört med alla andra deltagande verksamheter i JÄMIX 2018 tillhörde Locum den grupp på tio procent som visade bästa resultat.

– Vi är väldigt stolta över vårt jämställdhetsarbete och det här är ett viktigt kvitto för oss att vi är på rätt väg. En jämställd arbetsplats gynnar alla och skapar dessutom affärsnytta, säger Stina Ramberg Dahl, HR- och kommunikationsdirektör på Locum.

Om JÄMIX
JÄMIX är ett jämställdhetsindex som visar hur jämställt ett företag är utifrån olika nyckeltal. I JÄMIX 2018 uppnådde Locum 144 poäng, ett mycket bra resultat i förhållande till fastighetsbranschens median på 110 poäng. Här kan du läsa mer om Nyckeltalsinstitutet och JÄMIX.

Jobba på Locum
Vi har bestämt oss för att bli ledande inom utvecklingen av vårdmiljöer i Sverige. Vi behöver dig som är lyhörd, tydlig, handlingskraftig och gillar att ta ansvar. Här har du chansen att göra något livsviktigt. På riktigt! Här kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss och se våra lediga tjänster.

Åsa Berg

Locum – Värden för vården

Locum förvaltar, bygger och utvecklar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt vår ägare Region Stockholm. Genom engagemang, innovation och samverkan erbjuder vi sjukvården och invånarna i länet attraktiva och hållbara vårdmiljöer. Läs mer på locum.se.

Locum
Östgötagatan 12