Åsa Öhman är ny redovisningschef på Locum.

Åsa Öhman är Locums nya redovisningschef

Åsa Öhman är ny redovisningschef på Locum. Med sin långa erfarenhet inom redovisningsarbete och ledarskap ska hon bidra till att utveckla och driva förändringsarbete inom enheten och hela Locum samt bidra i Locums utvecklingsresa.

– Åsas långa erfarenhet som redovisningschef och att hon tidigare framgångsrikt effektiviserat processer och arbetssätt, gör att hon är en värdefull tillgång till hela Locum i vår strävan att bli det ledande fastighetsbolaget inom vårdmiljöer. Hennes driv och engagemang ser vi som goda förutsättningar för ett starkt och positivt ledarskap, säger Dan Eriksson, ekonomidirektör på Locum.

Åsa har över tjugo års erfarenhet som ledare och redovisningschef. Hon kommer närmast från Loomis Sverige AB och innan dess var hon redovisningschef och kontorschef på Infratek Sverige AB.

– Det som lockar mig med Locum är att vara med på den utvecklingsresa som pågår. Här hoppas jag kunna bidra med kunskap och engagemang kring det förändringsarbete vi har framför oss för att effektivisera och digitalisera våra processer. Jag ser verkligen fram emot att få jobba med en fantastisk grupp av engagerade medarbetare. Tillsammans ska vi utveckla enheten och fortsätta stärka vårt samarbete både internt och med vårdverksamheterna, säger Åsa Öhman, ny redovisningschef på Locum.

Åsa tillträdde tjänsten som redovisningschef den 31 januari.

Regioner

Locum förvaltar, bygger och utvecklar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt sin ägare Region Stockholm. Genom engagemang, innovation och samverkan erbjuder de sjukvården och invånarna i Stockholms län attraktiva och hållbara vårdmiljöer.

Åsa Berg

Locum – Värden för vården

Locum förvaltar, bygger och utvecklar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt vår ägare Region Stockholm. Genom engagemang, innovation och samverkan erbjuder vi sjukvården och invånarna i länet attraktiva och hållbara vårdmiljöer. Läs mer på locum.se.

Locum
Östgötagatan 12