Skål i kaffe! Mathilda, Anna, Anders och Mattias firar segern i Digital PR Awards.

​Löfbergs vann Digital PR Awards

Nu är årets upplaga av kommunikationstävlingen Digital PR Awards avgjord. I kategorin Digital Storyteller vann Löfbergs i hård konkurrens med SJ, Kivra, Destination Trysil, Hack for Sweden och Ford Norge. Det familjeägda kafferosteriet får priset för att dom med intressant, relevant och värderingsdrivet innehåll lyckats extra bra med sitt digitala PR-flöde.

- Superkul såklart! Speciellt i tider som dessa. Den positiva uppmärksamheten är resultatet av ett målmedvetet arbete där både kommunikationsgänget och andra på Löfbergs bidrar. Därför är vi många som är glada och stolta idag, säger Anders Thorén, pressansvarig på Löfbergs.

Juryns motivering:
Löfbergs lyckas inte bara skapa relevant innehåll - de vågar stå fast vid sina värderingar. De ligger i framkant vad gäller att testa nya kanaler och använder kreativa koncept i sin kommunikation. Löfbergs imponerar gång på gång med att leverera fantastisk storytelling om sin produkt. Det är inte bara kaffet som är upplyftande, utan även deras samhällsansvar. Deras nyhetsrum är en utgångspunkt i all marknadskommunikation och tack vare kontinuerliga uppdateringar blir Löfbergs ögongodis för journalister.

Drygt 130 tävlande
Digital PR Awards delas ut av MyNewsdesk som vill uppmärksamma företag och organisationer som lyckats extra bra med sitt digitala PR-flöde. I år bedömdes mer än 130 bidrag från tävlande i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland.

- Årets bidrag visar verkligen hur smart och snyggt företag kan informera, utbilda likväl underhålla med storytelling i olika format, säger Anna Wemming, Global Head of Content & Professional Services på Mynewsdesk.

Mynewsdesk är Nordens ledande plattform för digital PR. Över 5 000 varumärken använder sina nyhetsrum på Mynewsdesk för att publicera nyheter och knyta relationer med media och journalister.

Anders Thorén, pressansvarig, Löfbergs, anders.thoren@lofbergs.se, tfn 0703-55 64 22