Gå direkt till innehåll
Bli återförsäljare av Loggamera IMD – En plattform för individuell mätning och debitering.

Bli återförsäljare av Loggamera IMD
– För elinstallatörer som vill bli mer konkurrenskraftiga.

Loggamera erbjuder elinstallatörer en unik chans att utöka sitt produktutbud, öka intäkterna och samtidigt stärka sin position inom individuell mätning och debitering (IMD).

Genom att bli återförsäljare av Loggamera IMD erbjuder ni fastighetsägare och bostadsrättsföreningar ökat kundvärde med en helhetslöning inom gemensam el och IMD.

”Marknaden för gemensam el och individuell mätning växer. Nära 3 000 föreningar i Sverige har infört gemensam el via de tre största aktörerna i landet. Ju mer elpriset stiger desto större blir intresset från bostadsrättsföreningar att skaffa gemensam el”. (Sveriges Radio, 230110)

Bli mer konkurrenskraftig med Loggamera IMD

Med Loggamera IMD som tjänst kan ni erbjuda era kunder en helhetslösning inom gemensam el och individuell mätning. Som återförsäljare blir ni mer konkurrenskraftiga och får er affär att växa.

Om Loggamera IMD

Loggamera IMD är en användbar plattform med färdiga integrationer för insamling av mätvärden från förbrukningsmätare. Koppla upp smarta elmätare, laddboxar och solcellsanläggningar. Automatiserad export av debiteringsfiler till kundens fastighetssystem för hyresavisering minimerar manuell hantering och fel.

Plattformen har konkurrenskraftiga funktioner som timavläsning, webbportal och boendeapp där den boende kan följa sin egna förbrukning och kostnad.

För de företag som vill marknadsföra och sälja plattformen under eget namn, så finns Loggamera IMD som white label. Det innebär att du får plattformen anpassad utifrån ditt företags grafiska profil och varumärke.

Så fungerar det

Som återförsäljare har ni totalentreprenaden och utöver försäljning av hårdvara och installation, tjänar ni också pengar på uppkopplingsavgifter av kunden till Loggamera IMD.

För att på bästa sätt stödja våra återförsäljare erbjuder vi utbildning, teknisk support och marknadsföring. Vårt mål är att säkerställa din framgång som återförsäljare av Loggamera IMD.

Fördelar med att bli återförsäljare

Ökad konkurrenskraft: Genom att erbjuda Loggamera IMD kan du skilja dig från dina konkurrenter och erbjuda en flexibel lösning som är efterfrågad av fastighetsägare och bostadsrättsföreningar.

Bättre lönsamhet: Som återförsäljare av Loggamera IMD har du möjlighet att få dina affärer att växa och tjäna mer pengar.

Ökat kundvärde: Med Loggamera IMD erbjuder du dina kunder en helhetslösning som gör att de får bättre kontroll över sin energiförbrukning och sina kostnader.

För mer information

För mer information om hur du kan bli återförsäljare av Loggamera IMD, kontakta oss på kontakt@loggamera.se eller besök vår webbplats på www.loggameraimd.se.

Jens Collin

Presskontakt CEO +46-707549755

Making buildings talk

Loggamera AB erbjuder sedan 2013 en plattform som tjänst (PaaS) för Internet of Things (IoT). Vi samlar in och bearbetar mätvärden från tusentals mätare och sensorer inom områdena värme, ventilation, vatten, kyla och el. Plattformen erbjuder utöver möjligheten för skräddarsydda lösningar, även paketerade för fastighetsövervakning och optimering, Individuell Mätning och Debitering (IMD) för el, vatten och energi.

Loggamera AB
Kanalvägen 17