Smart Propery 2020: Kan agila metoder lösa fastighetsoptimering?

Smart Propery 2020: Kan agila metoder lösa fastighetsoptimering?

Vad händer om man tar 20 år gamla sanningar från en bransch och använda som nya i en annan? Kan man det? Får man det?

Den 12-13:e november deltar Loggamera på Smart Property by Netmore and PropTech Sweden. På scen pratar jag om agilt i samband med fastigeheter. Ett modernt ord som står för lättrörlighet, föränderlighet och anpassningsbarhet.

Principen är lika enkel som svår. Man ändrar lite i taget och ser vad som händer. Inga stora omtag eller ”ryck” utan små justeringar över tid, och såklart viktigast, ha koll på förändringen.

Självklart eller hur? Men, är det verkligen det… Inom fastighetsbranschen, eller PropTech, skapas det fortfarande jätteprojekt, med långa ledtider, med fastställda krav på hur något ska fungera om 5 år, utan någon som helst mätbarhet. Tunga system som inte är anpassade. Inte föränderliga. Inte lättrörliga. Inte agila.

I samarbete med Netmore håller jag (Jens) en presentation om Hur agila metoder hjälper dig optimera dina fastigheter
Torsdagen den 13:e november, kl 15:05