Foto: Longines Global Champions Tour

Förnyat partnerskap mellan LGCT Stockholm & Equestrian Stockholm 2022

Samarbetet mellan LGCT Stockholm och Equestrian Stockholm inleddes redan 2019 och gav mersmak för framtiden. Det är nu klart att Equestrian Stockholm är evenemangets officiella klädleverantör och partner 2022.

LGCT Stockholm & Stockholm Horse Week går av stapeln 17–19 juni på ikoniska arenan Stockholm Stadion. Det blir en fullspäckad helg med sport i världsklass när den prestigefulla touren Longines Global Champions Tour och Global Champions League kommer till Stockholm för tredje gången.

För Equestrian Stockholm är LGCT Stockholm är en självklar partner, både ur varumärkessynpunkt, men också som en del av Equestrian Stockholms globala expansionsstrategi. Longines Global Champions Tour passar Equestrian Stockholms varumärkesstrategi på grund av de gemensamma värderingarna – att erbjuda extraordinära upplevelser - precis som Equestrian Stockholm vill erbjuda produkter som får dig att drömma och känna att ingenting är omöjligt.

- LGCT Stockholm är ett fantastiskt evenemang och vi delar samma värden. Eftersom vi har vårt hjärta och rötter i Stockholm kändes det som den perfekta matchningen för oss. Vi är så glada över att se hur vi kan utöka detta partnerskap i framtiden, säger Johanna Ingelsson, VD Equestrian Stockholm.

Som officiell klädpartner till evenemanget har Equestrian Stockholm tagit fram en specialdesignad kollektion som de cirka 150 funktionärerna kommer att bära.

Equestrian Stockholm är ett företag som på ett imponerande sätt erövrat ridsportvärlden både nationellt och internationellt med sina snygga, funktionella och miljömedvetna kläder. Vi är oerhört glada över vårt partnerskap, där de bland annat kommer att leverera kläder till våra värdefulla funktionärer, säger Johan Pagerup, VD Stockholm Horse Week.

Equestrian Stockholm presenterar även 1.50-klassen på söndagen. Equestrian Stockholms ambassadör Matt Harnacke kommer att närvara för att representera Equestrian Stockholm under evenemanget och prisutdelningen.

Om Equestrian Stockholm

Equestrian Stockholm grundades 2015 och strävar efter att skapa hästprodukter som inspirerar kvinnor att satsa på sina mål och följa sina drömmar. Alla deras kollektioner är inspirerade av passionen för hästar och naturens vackra platser och fenomen. De erbjuder innovativa och högkvalitativa produkter som kommer att användas och älskas under lång tid med lyxiga detaljer och hållbarhet i åtanke.

Idag finns Equestrian Stockholm över 30 länder världen över, omsätter drygt 100 miljoner kronor och är det största ridvarumärket på Instagram. För mer information besök www.equestrianstockholm.com @esstockholm

Kategorier

Longines Global Champions Tour Stockholm & Stockholm Horse Week arrangeras 17-19 juni 2022 på Stockholm Stadion. Evenemanget arrangeras av Stockholm Horse Week i nära samarbete med Stockholm Stad.

Välkommen till Longines Global Champions Tour Stockholm & Stockholm Horse Week!

Den 28-30 juni 2024 kommer succén Longines Global Champions Tour Stockholm och Stockholm Horse Week tillbaka till Sverige.

Upplev sport i världsklass och magin på anrika Stockholms Stadion när världens bästa ryttare kommer till Stockholm för att tävla i LGCT och GCL. Stockholm Horse Week kompletterar programmet med klasser för unga talanger, både hästar och ryttare.

Longines Global Champions Tour Stockholm & Stockholm Horse Week
    Alfred Wigelius väg 10