​City Sites flyttar in hos Loopia

Loopia förvärvar City Sites, webbhotellsdelen av City Network, som är en europeisk leverantör av infrastrukturtjänster. Därmed stärker Loopia sin position som ledande leverantör av domännamn och webbhotell till landets små och medelstora företag.

– Uppköpet av City Sites är ett viktigt led i Loopias satsning på att konsolidera webbhotellsmarknaden i Norden. Vi kommer att fokusera ännu mer på produktutveckling, förstklassig support och användarvänliga tjänster. Vår mission är fortsatt att hjälpa små och medelstora företag till framgångar på webben, säger Jimmie Eriksson, vd i Loopia.

Etablerad leverantör av domän och webbhotellstjänster

Loopia har redan i dag över 200 000 kunder och är ledande i Sverige inom domännamn och webbhotell. Erbjudandet består i tjänster som hjälper små och medelstora företag att etablera en närvaro och synas på Internet. Genom förvärvet bygger Loopia vidare på framgångarna i Sverige.

– Vi är glada över att inom kort kunna erbjuda kunderna hos City Sites samma breda utbud av tjänster som Loopias kunder har idag, däribland en support som har öppet 365 dagar om året. Som leverantör av webbhotell och domännamn fokuserar vi fullt ut på att göra det så enkelt som möjligt för kunden att hantera sina domäner, e-post och hemsida, säger Jimmie Eriksson.

City Network är en ledande europeisk leverantör av infrastrukturtjänster. Varumärket City Sites är City Networks plattform för webbhotellstjänster som riktar sig mot små och medelstora företag samt privatpersoner. Tillsammans kommer Loopia och City Network säkerställa att kunderna hos City Sites påbörjar sin flytt till Loopia under året.

– City Network har haft en kraftig tillväxt de senaste åren inom molnlösningar och infrastrukturtjänster. Genom försäljningen av City Sites ökar vi vårt fokus på våra tillväxtområden samtidigt som vi har hittat en perfekt samarbetspartner för våra webbhotellskunder, säger Johan Christenson, vd på City Network.