Lotus Travel får förtroendet när Volvo Ocean Race når Kina

Nu står det klart att Lotus Travel, för tredje gången i rad, får förtroendet att arrangera logistik och aktiviteter när kappseglingen Volvo Ocean Race når Sanya, Kina i början av februari 2015. Detta mega-projekt genomförs tillsammans med det Göteborgsbaserade eventbolaget Hansen som fått uppdraget centralt från Volvo.

Volvo Ocean Race startar vart tredje år och anses vara den optimala utmaningen inom kappseglingssporten. En världsomspännande kappsegling som pågår under nio månader med elva stopp i lika många länder: Spanien, Sydafrika, Förenade Arabemiraten, Kina, Nya Zeeland, Brasilien, USA, Portugal, Frankrike, Holland och avslutningsvis Sverige.

Hansens samarbete med Lotus Travel inför det kinesiska stoppet inleddes 2009 i Qingdao och fortsatte 2012, denna gång med stopp i Sanya på ön Hainan. 2015 är stoppet återigen förlagt till Sanya , som anses ha perfekta förutsättningar för en spännande insegling och de sk. in-shore-seglingarna. Stoppet är givetvis mycket viktigt för Volvo med sitt delvis kinesiska ägarskap. Beräknat besökarantal i Sanya är 3000-5000 resenärer varav merparten är kineser.

Inför stoppet i Sanya arbetar Lotus Travel mycket nära sitt systerföretag Scandinavian Perspectives, som arrangerar resor och events för asiatiska grupper och delegationer som besöker Skandinavien. Tack vare unik expertis och lokal närvaro i både Kina och Sverige ges bästa möjliga förutsättningar att genomföra ytterligare ett framgångsrikt stopp när Volvo Ocean Race når Sanya och Kina i februari nästa år.

• sanya
  • scandinavian perspectives
  • volvo ocean race
  • lotus travel

Lotus Travel har i mer än 20 år arrangerat guidade rundresor, temaresor och skräddarsydda resor för både privatpersoner och företag. Som enda svenska researrangör har vi egna kontor i Peking och Shanghai vilket ger oss unika möjligheter att i minsta detalj arrangera upplevelserika resor av högsta kvalitet. I vårt programutbud återfinns fantastiska resmål såsom Kina, Indien, Nepal, Japan, Burma, Bhutan, Vietnam, Malaysia, Sri Lanka, Kambodja och Indonesien. Vi är din guide i Asien.

Elby Kwok Drewsen

Presskontakt VD 08 - 545 188 40