Lotus Travel ökar utbudet till Indien och Vietnam

Nya katalogen för 2006/07 släpps i dag: "Exotiska Indien" är den stora nyheten i årets katalog. Under 14 dagar visar Lotus Travel Indien på ett behagligt och spännande sätt. Med start i Delhi går turen via Taj Mahals berömda mausoleum och vidare till såväl sandstränder som bergslandskap i "Guds land" - Kerala. Resan avslutas med några lata dagar på Kovalam Beach. Lotus Travel är Sveriges största Kinaarrangör som, sedan några år, även erbjuder resor till allt mer efterfrågade Indien och Vietnam. På grund av den starka utvecklingen på dessa marknader, fortsätter företaget att utöka sitt programutbud i en speciell katalog med resor till dessa länder. Förutom nya resepaket, Exotiska Indien, fortsätter de tidigare succéerna med resor till Indiens Pärlor, Drömmarnas Indien, Vackra Vietnam och Klassiska Vietnam. - Vi märker av ett stort och ökande intresse för resor till Indien och Vietnam. Därför är vi mycket stolta över att kunna presentera nya spännande paketlösningar för kunder som vill uppleva någonting utöver det vanliga, säger Lotus Travels marknadschef Henrik Johansson som nyligen kom hem från Indien. Lotus Travels framgångar bygger på att ge bästa tänkbara service på samtliga sina resor. Alla resor inkluderar därför svensktalande guider, hotell av hög standard, all transport och bagagehantering, fullständigt program med entréavgifter och visum för samtliga resenärer, så att passagerarna kan ägna sin tid åt att njuta av intrycken från resan. - En annan fantastisk nyhet är att Finnair tar Indien ännu närmare Sverige genom sin direktlinje Helsingfors - Delhi, med start i november i år. Flygtiden från Finland är bara 6,5 timmar, avslutar Henrik Johansson. Kontaktinformation Lotus Travel: Katalogen kan beställas eller laddas ned som PDF-fil på www.lotustravel.se/sv/bestall_katalog.asp. För övrig information kontakta: Marknadschef Henrik Johansson, press@lotustravel.se eller på telefon 08-545 188 49 alt. 0768-88 21 33.

Elby Kwok Drewsen

Presskontakt VD 08 - 545 188 40