Absint i baren på Hôtel Eggers

Hôtel Eggers tar in absint som en spännande nyhet på menyn

Hôtel Eggers, ett av Göteborgs mest historiska hotell, är stolta över att introducera absint som en permanent del av deras dryckesutbud från och med torsdag den 5 oktober 2023. Absinten är en udda dryck med en fascinerande historia, och kommer att locka såväl den äventyrlige som den kulturella finsmakaren.

Hedda Blomquist - restaurangchef på Hôtel Eggers om att ta in absint på menyn:

"Vi på Hôtel Eggers älskar ju allt med historisk touch och absint är en udda dryck med en spännande historia. Traditionen att servera absint som en aperitif ger en exklusiv touch till gästernas upplevelse och skapar en mystisk atmosfär som ger en unik smakupplevelse."

Enligt traditionen serveras absinten som en aperitif, för att förbereda smaklökarna inför en elegant middag på Hôtel Eggers. Det är en trevlig liten procedur som gästerna får följa innan de kan njuta av ett glas absint. Några sockerbitar på en sked placeras ovanför glaset med önskad mängd absint. Sockerbiten ska smälta ner i glaset som sakta fylls upp med vatten från en droppande kran.

"Vi är glada över att introducera absint som en del av vårt dryckesutbud. Det är en dryck med en intressant historia och vi är säkra på att våra gäster kommer att uppskatta den unika smaken och ritualen som följer med den", säger Jessica Vialleton, hotelldirektör på Hôtel Eggers.

Hôtel Eggers har alltid varit känt för sin höga kvalitet och unika atmosfär. Genom att erbjuda absint som en permanent dryck på menyn, bekräftar hotellet sin position som en kulturell destination i Göteborg. Detta särskiljer Hôtel Eggers från konkurrenterna och stödjer hotellets strategi att erbjuda sina gäster en unik upplevelse som inte kan hittas någon annanstans.

Kom och upptäck denna ovanliga dryck och njut av den unika atmosfären som Hôtel Eggers har att erbjuda!