Toner på verandan sommaren 2024

Toner på verandan sommaren 2024

Samarbetet mellan Hôtel Eggers och Kulturaktiebolaget fortsätter för tredje året i rad! Det otroligt lyckade konceptet “Toner på verandan” kommer tillbaka sommaren 2024! Hôtel Eggers och Kulturaktiebolaget bjuder in en rad artister att spela på verandan – mitt i stan, i en vacker miljö och med en personlig touch. Ännu fler musikupplevelser väntar på det anrika Göteborgshotellet!

Konceptet “Toner på verandan” hade premiär sommaren 2022 och gästades då av fantastiska artister, bland annat Göteborgssonen Timo Räisänen men också Patrik Isaksson, Marit Bergman, Mikael Rickfors och Caroline af Ugglas med flera. Under 2023 fick vi möta såväl David Urwitz som Staffan Hellstrand, Ebbot Lundberg och Amanda Ginsburg. Det var två minnesvärda somrar fyllda av fantastiska och intima spelningar. Besökarna fick uppleva intim livemusik medan spårvagnarna passerade Drottningtorget i sann Göteborgsanda och så kommer ske även i år.

"Tredje gången gillt, vi ser fram emot att fortsätta våra sommarspelningar ihop med Kulturaktiebolaget. Scenerna i Göteborg blir fler och fler men det lilla intima formatet med glädje och energi är underbart. Jag är helt säker på att det kommer bli en härlig fortsättning för vårt koncept - Toner på Verandan".
Jessica Vialleton - hotelldirektör Hôtel Eggers

Sommaren 2024
Årets "Toner på verandan" har en bra bredd och bjuder på artister som Marcus Berggren, Harpo, Jens Hult och Conny Bloom. Harriet Nauer är en favorit som kommer tillbaka från förra året. Första spelningen går av stapeln efter midsommar och spelningarna fortsätter sedan hela juli.

Spelschemat ser ut som följer:

• 26/6 Marcus Berggren
  • 2/7 Harpo
  • 10/7 Jens Hult
  • 16/7 Harriet Nauer
  • 23/7 Victor Crone
  • 24/7 Conny Bloom
  • 30/7 Emmi Christensson

“Toner på verandan” - ett vinnande koncept.
Vi är så glada att Toner på verandan är tillbaka igen. Världens bästa ställe och personal. Vi älskar att göra konserter där besökare och artister vill komma tillbaka. Eggers är bäst!
Björn Lycklig Wallgren - Kulturaktiebolaget

Eggers Restaurang & Bar
I samband med nya musikupplevelser på anrika Eggers går det alldeles utmärkt att ta något att äta och dricka i Eggers Restaurang & Bar! Miljön påminner om Paris i sekelskiftets La belle époque. En tid när stadens alla kaféer, restauranger och konstsalonger användes som kulturens vardagsrum. Eggers veranda var tidigt en del av rörelsen men har på senare tid återuppstått i en nyare och modernare tappning – hjärtligt välkomna!