Varberg Winter Retreat 2024 - Yogaklass i Spegelsalen på Varbergs Stadshotell & Asia Spa

Pressmeddelande -

Unikt yogaretreat i sikte: Varberg Winter Retreat återvänder med nytt spännande innehåll i februari 2024

Efter förra årets succé är vi, på Varbergs Stadshotell & Asia Spa, stolta över att meddela att Varberg Winter Retreat återvänder 9–11 februari 2024. Vi har planerat en ännu mer inspirerande och välgörande upplevelse för årets evenemang, som är avsett att tilltala yogautövare och wellness-entusiaster.

Varberg Winter Retreat är en unik möjlighet för deltagarna att uppleva en helg full av lugn, välbefinnande och inre balans. Helgen erbjuder yoga, andningsövningar och kallbad med välkända lärare från hela världen. Självklart tillsammans med Asia Spas fantastiska instruktörer.

Bland de framstående instruktörerna för eventet finns Michael James Wong, Adam Husler, Holly Husler och Camille Vidal. De kommer att leda spännande yogaklasser, andningsövningar och workshops, med utmaningar för både nybörjare och erfarna utövare. Vi har även glädjen att åter välkomna Lex Reilly, som under helgen kommer att guida deltagarna genom teori och praktiska delar för kallexponeringsterapi, med uppfriskande kallbad i Kattegatt.

Ny gäst för i år är Malin Mendel – en svensk författare och utrikeskorrespondent i Indien för SVT. Tillsammans med komikern David Batra har Malin bland annat gjort tv-serien "Världens sämsta indier". Malin kommer att vara en stor inspiration för mat och tilltugg som serveras på retreatet. Du kommer även att få möjlighet att höra henne berätta om sitt liv och utmaningar på en föreläsning under helgen.

Retreatet består bland annat av ca 30 klasser och aktiviteter – fyllda med upplevelser, lärdomar och inspiration. Gästerna skräddarsyr sedan sina egna scheman utefter behov och önskemål.

Varbergs Stadshotell & Asia Spa erbjuder en unik och avkopplande miljö för Varberg Winter Retreat. Beläget i hjärtat av den pittoreska staden Varberg, inramat av havet och den vackra omgivande naturen, bjuder hotellet in till total avkoppling och njutning.

Asia Spa, som är en del av hotellet, erbjuder en lyxig upplevelse för alla sinnen. Under 2022/2023 gjordes omfattande renoveringar och utbyggnader av Asia Spa – ett orangeri, nya rum för avkoppling, en varm utomhuspool, kallbad och bastur skapades – allt med en magisk utsikt över havet och Varbergs fästning.

Varberg som stad, är också en inspirerande destination för våra besökare. Med sin rika historia, närhet till havet och charmiga atmosfär, erbjuder staden en perfekt kuliss för en helg av själslig återhämtning och inspiration.

“Everything was really great. I liked the choice of different teachers and classes, quickmeal options and lovely rooms and spa”.
Citat av Ana – deltagare från Varberg Winter Retreat 2023

Varberg Winter Retreat är ett tillfälle att unna sig en helg bort från vardagens stress och att fokusera på hälsa, wellness och personlig utveckling. Vi ser fram emot att välkomna deltagare från när och fjärran till denna exklusiva upplevelse. Retreatet hålls på engelska.

Författaren genererade texten delvis med AI och har reviderat och redigerat innehållet.