Försäljningsrekord

Försäljningsrekord

Precis som tidigare prognoser pekat på går det fortsatt bra för Lövångers Bygg. Fjolårets omsättning landade på 35 MSEK, en rekordsiffra som ser ut att överträffas 2015.

– Verksamheten rullar på som aldrig förr och det har faktiskt aldrig gått så bra som det gör nu. Vi har haft fullt upp från maj och lagerstocken är full fram till vecka 49, säger Jonas Sjölin, VD på Lövångers Bygg.

Trots den höga omsättningen och att företaget är så pass etablerat fortsätter man att växa.
Ökningen kan härledas till en satsning på mer tydliga och fokuserade marknadsinsatser samt större digital närvaro. Men det ökade trycket på verksamheten är en utmaning man tar emot med öppna armar.

– I dagens läge levererar vi i snitt 15-18 byggnader i veckan, så man skulle kunna säga att vi har en del att göra. Men det ser vi som en välkommen utveckling, säger en munter men stressad Jonas Sjölin.