Tidsbesparande byggkoncept från jubilerande Norrlandsföretag på Nordiska Trädgårdar-mässan

Pressmeddelande -

400-500 stugor, carportar, garage m.m varje år. Från det lilla västerbottniska kustsamhället Lövånger till kunder över hela Sverige. Bakom denna numera 40-åriga framgångssaga ligger företaget Lövångersbygg och deras unika byggsatskoncept. Något man firar med ett rabatterbjudande i samband med mässan Nordiska Trädgårdar i Stockholm den 26-29 mars.

– Företaget har haft en väldigt god utveckling under de här decennierna. Från att ha börjat som ett litet familjeägt byggföretag till dagens position som en av landets ledande leverantörer av lättmonterade byggsatser, säger Jonas Sjölin, VD på Lövångers Bygg.

Företagets koncept bottnar i ett egenutvecklat system av prefabricerade väggblock – lite som bygghandelns platta paket – som enkelt sätts ihop till en byggnad i valfri storlek. Systemet är komplett och innefattar allt från grund och isolering till tak och avvattning – och kan skräddarsys efter olika behov och önskemål.

Kortar byggtiden med 50 %
– Både den höga anpassningsbarheten och den korta byggtiden ser jag som de största fördelarna. Jämfört med att bygga med lösvirke kan man komma ner till halva byggtiden med våra byggsatser, oavsett om man bygger själv eller anlitar professionella snickare, säger Jonas Sjölin.

Lövångers Byggs deltagande på Nordiska Trädgårdar är en del av en satsning för att möta kunderna och ta med sig deras åsikter och önskemål till sin fortsatta produktutveckling.

– Ett skäl till att vi deltar här i Stockholm beror på att en stor del av våra kunder finns i Syd- och Mellansverige, säger Jonas.

Erbjudande som sparar kunderna tusenlappar
I samband med Nordiska Trädgårdar lanserar företaget ett jubileumserbjudande på 10 % rabatt till de som beställer en stuga, garage, carport eller annan produkt innan den 5:e april.

– Våra byggsatser ligger ofta i prisspannet 50 000 - 100 000 kronor, så därför kommer det många gånger att handla om en 5 000 eller 10 000-kronorsrabatt på ett bräde. Det känns naturligtvis bra att uppmärksamma företagets 40-årsjubileum med kunderna på det sättet, säger Jonas.

Lövångers Bygg AB
Jonas Sjölin, VD