Loveyewear.se vill fylla allas garderober med slipade märkesglasögon

Loveyewear.se erbjuder ett av marknadens bredaste utbud av exklusiva märkesglasögon i ett e-handelskoncept som utmanar befintliga aktörer på marknaden. En hög modegrad och ett unikt samarbete med en tysk glasleverantör gör att samtliga bågar levereras med premiumglas till slutpriser som är generellt minst 30 procent lägre än i butik. I affärsmodellen ingår också egna legitimerade optiker, 90 dagars full returrätt och ett provrum i 3D.

Personerna bakom Loveyewear.se brinner för glasögon och jakten på de senaste bågarna och intressanta varumärkena är en grundpelare i affärsmodellen. I sortimentet, som uppdateras löpande, finns idag 1 800 modeller och ett 40-tal varumärken som åtråvärda Anglo American Optical, 3.1 Phillip Lim, Ray Ban, Karen Walker, ic! Berlin, Cutler & Gross och Prada. Sedan starten i mars 2012 har över 3 000 kunder handlat hos företaget som står inför en intensiv vinter då konceptet ska lanseras på bred front, bland annat med riktad direktreklam och samarbeten med modemedia. Loveyewear.se har hittills smugit sig ut i den digitala världen och där snabbt fått viral spridning och en bred kundgrupp.

Upplevelsen att handla hos oss utmanar alla glasögonhandlare. Förutom vårt breda utbud av åtråvärda varumärken och modeller, vårt digitala provrum i 3D som gör att du kan se dig själv från flera olika vinklar, så kan vi erbjuda väsentligt lägre priser. Detta tack vare vår välrenommerade glasproducent i Tyskland. Vi vill att fler ska ha råd att äga flera modeller kvalitetsglasögon, säger Fredrik Malm, VD och grundare Loveyewear.se.

Fredrik Malm, som är initiativtagare till företaget, har gedigen erfarenhet av branschen. 2005 grundade han Lensstore.se, en e-handelsbutik för kontaktlinser som haft en omsättningstillväxt på över 500 procent de senaste fyra åren. I styrelsen för Loveyewear.se sitter även Magnus Wiberg som var med och startade prisjämförelsesajten Pricerunner och han är även en av investerarna i företaget.

Egna optiker och 90 dagars full returrätt för bästa shoppingupplevelse

Samtliga bågar presenteras med bilder som kan förstoras upp till detaljnivå och har en unik beskrivande text framtagen av företagets experter. Hos kundtjänsten kan man få vägledning och råd från bolagets legitimerade optiker samt boka tid för synundersökning. Skulle kunden ändå ångra sig erbjuder Loveyewear.se 90 dagars full returrätt på allt i butiken, vilket även gäller bågar med slipade glas för kundens specifika synfel, och är något som inte finns på marknaden idag.

– Vi ger kunden vägledning kring val av glas och bågar och tar självklart emot dem för synundersökning och rådgivning. Service är för oss centralt och full returrätt på slipade glasögon känns helt rätt i tiden och något jag saknat i branschen. Möjligheten att ständigt utöka sin glasögongarderob med högkvalitativa bågar till ett förmånligt pris är också något vi stolt erbjuder kunderna, säger Hanna Johansson, legitimerad optiker på Loveyewear.se.