Nu söker svenskarna efter semestern via mobilen

Lowcostholidays.se har idag en stadigt ökande ström av användare som hittar till webbsidan via sin mobil/surfplatta. Är det så att svenskarna numera gör sina semesterbokningar via mobilen?

IPhone och iPad är de mobila enheter som används mest för att surfa in på lowcostholidays.se i dagsläget. Android är dock på stark frammarsch och enligt en undersökning av analysföretaget Gartner så har redan Android passerat iOS i marknadsandelar (USA April 2011). När kommer samma utveckling till Sverige? Kanske är den redan här?

I dagens samhälle har mobiltelefon/surfplattan en självklar plats i vårt hem. Och mycket av informationen vi vill komma åt hittas snabbt och enkelt via dessa. Även information om nästa semestermål och priset på drömresan. "Det är väldigt tydligt att våra användare surfar in via mobilen under kvällar och helger, kanske när de sitter i sommarstugan, trädgården eller i en park med familj och vänner och diskuterar vädret, resor och kommande semester" säger Stefan Kärrström, VD på lowcostholidays.se

Aktuella erbjudanden hos lowcostholidays.se

3* hotell med all inclusive på Rhodos i augusti – Från 235 kronor per person och natt.

3* hotell med halvpension på Mallorca i augusti – Från 297 kronor per person och natt.

För mer information kontakta:

Stefan Kärrström, VD Norden lowcosttravelgroup, mobil +46733506211, stefan.karrstrom@lowcostholidays.com

lowcostholidays.se är lowcosttravelgroups varumärke som säljer semestererbjudanden till resenärer på vår egen avancerade hemsida och via telefon.

Över 2 000 000 kunder har rest med lowcosttravelgroup sedan starten.

Hemsidan i Storbrittanien lanserades under 2009 och är idag med på topp-tio listan över mest besökta resesidor i Storbrittanien enligt Hitwise. Den svenska hemsidan lanserades under början av 2011.

Genom att använda den senaste tekniken så skapar vårt system miljontals konkurrenskraftiga semestererbjudanden varje dag, genom att kombinera de mest prisvärda flygbolagen med över 120 000 hotell.

Ta del av alla erbjudanden på www.lowcostholidays.se

Bokningar och ombokningar
De bästa priserna finns tillgängliga online, men om du föredrar att boka per telefon eller behöver göra ändringar av din bokning, vänligen ring oss på 08-5250 3244. Har du frågor angående bokning av resa kan du även skriva till oss på bokning@lowcostholidays.se. För övriga frågor eller synpunkter ber vi dig kontakta oss på yttranden@lowcostholidays.se.