Lowell och Tieto i fördjupat strategiskt samarbete

Lowell och Tieto stärker sitt partnerskap ytterligare och lanserar ett gemensamt erbjudande. Samarbetet syftar till att förenkla och förbättra inkassohantering för Tietos kunder.

- Samarbetet med Tieto gör att vi ytterligare förstärker vårt erbjudande och position som en ledande leverantör av analys- och kredithanteringstjänster. Med samarbetet kan vi tillsammans driva utvecklingen av innovativa inom kredithanteringstjänster och kreditportföljförvaltning, säger Erika Rönnquist Hoh, vd på Lowell Sverige.

De nya tjänsterna gör det möjligt för banker och finansiella institutioner att skapa starkare och bättre helhetslösningar inom hela kreditkedjan. Det möjliggör även att ligga i framkant gällande innovation och analys samt förbättra sitt beslutsfattande. De kommer också att kunna skapa mer praktiska tjänster för sina slutkunder, genom att de får större möjlighet att bearbeta sina egen data och att systemen blir mer kompatibla.

- Vi ser stor potential i vårt samarbete med Lowell. Genom att ansluta vår expertis, system och data kan vi skapa bättre kredithanteringstjänster för företag och deras kunder. Ett starkare partnerskap kommer att hjälpa både Tieto och Lowell att utveckla markanden och öka marknadsandelarna, säger Pedram Tadayon, VP Financial Services hos Tieto.

Om Tieto

Tieto vill omsätta möjligheterna i den datadrivna världen till livslångt värde för människor, företag och samhället i stort. Vi har som mål att vara förstahandsvalet för kunder som vill förnya sina affärsverksamheter. Vi kombinerar vår mjukvara och våra tjänster med ett starkt driv för innovationssamarbeten och ekosystem. www.tieto.se