Anne Ek blir ny HR-chef på Ludvig & Co

Anne Ek blir ny HR-chef på Ludvig & Co

I sin roll som HR-chef kommer Anne att ha ett övergripande ansvar för Ludvig & Co:s arbete för att vara bästa arbetsplatsen där bland annat kompetens och företagskultur står i fokus. Anne blir också en del av Ludvig & Co:s ledningsgrupp. Hon tillträder sin tjänst i augusti 2022.

Anne har lång erfarenhet inom såväl affärs-, konsult som HR-roller och kommer närmast från rollen som HR-chef på B3 Consulting Group, som precis som Ludvig & Co är ett kunskapsföretag. Under 2021 valdes Anne till ”Årets HR-personlighet” för sitt strategiska och uthålliga sätt att skapa en framgångsrik arbetsplatskultur.

- Jag valde Ludvig & Co av många anledningar! Jag lockas av styrkan i företagets historia och visionen att skapa trygghet och växtkraft för människor, samhälle och företag. Min passion är utveckling av människor och företag. Tillsammans med alla chefer vill jag bidra till att skapa en stark kultur med engagemang och gemenskap – och allt som tillhör för att vara den bästa arbetsplatsen. Jag ser verkligen fram emot att få vara med på Ludvigs resa framåt, säger Anne Ek.

Ludvig & Co har 1 300 medarbetare på 130 kontor från Luleå i norr till Trelleborg i söder som varje dag hjälper småföretagare med tjänster inom ekonomi, affärsrådgivning, juridik och fastighetsförmedling. Som ett av landets ledande rådgivningsföretag vill man behålla och attrahera de bästa rådgivarna. Då är såväl kompetensfrågan, som att vara en modern och attraktiv arbetsgivare med en stark företagskultur, viktiga pusselbitar.

- Anne har en stor vana att jobba i företag där människan står i fokus och vet vad det innebär att utveckla ett framgångsrikt konsultbolag som samtidigt är en riktigt bra arbetsplats att trivas och utvecklas på. Hennes breda ledarerfarenhet blir en tillgång och jag uppskattar hennes stora engagemang och driv för uppdraget hos oss på Ludvig & Co. Jag är glad att välkomna Anne till oss, säger Fredrik Backman VD.

Har du frågor vänligen kontakta
Fredrik Backman, VD Ludvig & Co
epost: fredrik.backman@ludvig.se
Anna Sjöberg, Pressansvarig Ludvig & Co
epost: anna.sjoberg@ludvig.se, tel: 08-700 20 10

Ludvig & Co är Sveriges största redovisnings- och rådgivningsföretag med 70 000 kunder och 1 300 medarbetare på fler än 130 orter. Vi erbjuder branschspecifika tjänster inom ekonomi, fastighetsförmedling, juridik, skatt och affärsrådgivning som ger affärsnytta för småföretagare.